Volkswagen predstavil v Ženeve koncept, ktorý osloví fanúšikov športu, konkrétne kajakárov. Dámy a páni, predstavujeme vám Volkswagen Amarok Canyon.
Expozícia Wolkswagenu v Ženeve bola bohatá na novinky, modely ako Polo BlueGT, Golf GTI Cabriolet, záplava nových up!-ov určite prilákali množstvo návštevníkov autosalónu. Napadlo by vás však, že zástupcovia Volkswagenu budú myslieť pri príprave svojej expozície aj na...kajakárov? :-)
Je to tak, Volkswagen v Ženeve predstavil offroadový pick-up Amarok s označením Canyon, ktorý už zďaleka púta pozornosť svojim zovňajškom. Všetky detaily, ktorými sa vyznačuje štýlová úprava by mali zniesť prísne podmienky pre prevoz vybavenia freestylových kajakárov do miesta určenia.
Amarok Canyon sa od sériových súrodencov líši výrazným štýlovým lakovaním Baladi Orange, svetlá výška podvozka sa zvýšila o 40 mm, koncept je o čosi širší (+35 mm) a zároveň vyšší (+ 85 mm) ako bežné verzie pick-upu. Za zväčšenú šírku vďačí Amarok Canyon terénnym pneumatikám s rozmermi 275/65 R18. Štýlové je aj prídavné osvetlenie na streche, zatmavené svetlomety alebo plastové doplnky karosérie v kontrastnej farbe. Pasažierom pri nastupovaní pomôžu elektricky vysúvateľné nástupné schodíky, kajaky sú pripevnené k podlahe ložnej plochy. Záchranné vesty, ochranné helmy a ďalšia výbava pre tento druh športu je uložená v odkladacích priestoroch na prednom čele ložnej plochy alebo v menších odkladacích priestoroch s vodotesným uzamykacím uzáverom.
Interiér Volkswagenu Amarok Canyon využíva podobné farebné kombinácie ako exteriér vozidla, kožené sedadlá a rovnako aj ozdobné stehovanie sú prešívané oranžovo-červenou farbou karosérie. Na vrchu prístrojovky tróni trojica budíkov s informáciami o bočnom a pozdĺžnom sklone Amaroku Canyon.
O bezproblémový pohon kajakárskeho Amaroku sa stará naftový štvorvalec 2,0 Bi-TDI s dvomi turbodúchadlami. Ten ponúka maximálny výkon 132 kW/180 k a krútiaci moment 400 Nm. Samozrejmosťou je pohon oboch náprav 4Motion s redukčnou prevodovkou a uzávierkou zadného diferenciálu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.