Volkswagen predstavil v Ženeve koncept, ktorý osloví fanúšikov športu, konkrétne kajakárov. Dámy a páni, predstavujeme vám Volkswagen Amarok Canyon.
Expozícia Wolkswagenu v Ženeve bola bohatá na novinky, modely ako Polo BlueGT, Golf GTI Cabriolet, záplava nových up!-ov určite prilákali množstvo návštevníkov autosalónu. Napadlo by vás však, že zástupcovia Volkswagenu budú myslieť pri príprave svojej expozície aj na...kajakárov? :-)
Je to tak, Volkswagen v Ženeve predstavil offroadový pick-up Amarok s označením Canyon, ktorý už zďaleka púta pozornosť svojim zovňajškom. Všetky detaily, ktorými sa vyznačuje štýlová úprava by mali zniesť prísne podmienky pre prevoz vybavenia freestylových kajakárov do miesta určenia.
Amarok Canyon sa od sériových súrodencov líši výrazným štýlovým lakovaním Baladi Orange, svetlá výška podvozka sa zvýšila o 40 mm, koncept je o čosi širší (+35 mm) a zároveň vyšší (+ 85 mm) ako bežné verzie pick-upu. Za zväčšenú šírku vďačí Amarok Canyon terénnym pneumatikám s rozmermi 275/65 R18. Štýlové je aj prídavné osvetlenie na streche, zatmavené svetlomety alebo plastové doplnky karosérie v kontrastnej farbe. Pasažierom pri nastupovaní pomôžu elektricky vysúvateľné nástupné schodíky, kajaky sú pripevnené k podlahe ložnej plochy. Záchranné vesty, ochranné helmy a ďalšia výbava pre tento druh športu je uložená v odkladacích priestoroch na prednom čele ložnej plochy alebo v menších odkladacích priestoroch s vodotesným uzamykacím uzáverom.
Interiér Volkswagenu Amarok Canyon využíva podobné farebné kombinácie ako exteriér vozidla, kožené sedadlá a rovnako aj ozdobné stehovanie sú prešívané oranžovo-červenou farbou karosérie. Na vrchu prístrojovky tróni trojica budíkov s informáciami o bočnom a pozdĺžnom sklone Amaroku Canyon.
O bezproblémový pohon kajakárskeho Amaroku sa stará naftový štvorvalec 2,0 Bi-TDI s dvomi turbodúchadlami. Ten ponúka maximálny výkon 132 kW/180 k a krútiaci moment 400 Nm. Samozrejmosťou je pohon oboch náprav 4Motion s redukčnou prevodovkou a uzávierkou zadného diferenciálu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.