Volkswagen predstavil v Ženeve koncept, ktorý osloví fanúšikov športu, konkrétne kajakárov. Dámy a páni, predstavujeme vám Volkswagen Amarok Canyon.
Expozícia Wolkswagenu v Ženeve bola bohatá na novinky, modely ako Polo BlueGT, Golf GTI Cabriolet, záplava nových up!-ov určite prilákali množstvo návštevníkov autosalónu. Napadlo by vás však, že zástupcovia Volkswagenu budú myslieť pri príprave svojej expozície aj na...kajakárov? :-)
Je to tak, Volkswagen v Ženeve predstavil offroadový pick-up Amarok s označením Canyon, ktorý už zďaleka púta pozornosť svojim zovňajškom. Všetky detaily, ktorými sa vyznačuje štýlová úprava by mali zniesť prísne podmienky pre prevoz vybavenia freestylových kajakárov do miesta určenia.
Amarok Canyon sa od sériových súrodencov líši výrazným štýlovým lakovaním Baladi Orange, svetlá výška podvozka sa zvýšila o 40 mm, koncept je o čosi širší (+35 mm) a zároveň vyšší (+ 85 mm) ako bežné verzie pick-upu. Za zväčšenú šírku vďačí Amarok Canyon terénnym pneumatikám s rozmermi 275/65 R18. Štýlové je aj prídavné osvetlenie na streche, zatmavené svetlomety alebo plastové doplnky karosérie v kontrastnej farbe. Pasažierom pri nastupovaní pomôžu elektricky vysúvateľné nástupné schodíky, kajaky sú pripevnené k podlahe ložnej plochy. Záchranné vesty, ochranné helmy a ďalšia výbava pre tento druh športu je uložená v odkladacích priestoroch na prednom čele ložnej plochy alebo v menších odkladacích priestoroch s vodotesným uzamykacím uzáverom.
Interiér Volkswagenu Amarok Canyon využíva podobné farebné kombinácie ako exteriér vozidla, kožené sedadlá a rovnako aj ozdobné stehovanie sú prešívané oranžovo-červenou farbou karosérie. Na vrchu prístrojovky tróni trojica budíkov s informáciami o bočnom a pozdĺžnom sklone Amaroku Canyon.
O bezproblémový pohon kajakárskeho Amaroku sa stará naftový štvorvalec 2,0 Bi-TDI s dvomi turbodúchadlami. Ten ponúka maximálny výkon 132 kW/180 k a krútiaci moment 400 Nm. Samozrejmosťou je pohon oboch náprav 4Motion s redukčnou prevodovkou a uzávierkou zadného diferenciálu.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?