Švédský výrobce supersportovních vozů vydal oficiální informace k druhé generaci modelu Agera, která bude poprvé představena na ženevském autosalónu.
Výrobce představil osm vylepšení, které nový model přináší ve srovnání s původním. Jednotlivé změny se zaměřují na úpravy v oblasti motoru, výkonu, odpružení, aerodynamiky, nebo kol.1. První novinkou, kterou Koenigsegg uvádí, jsou kola, vyrobená kompletně jako jeden kus z karbonových vláken. Automobilka je na nový výrobek tak pyšná, že o něm tvrdí, že znovu objevili kolo. V každém případě se jedná o první takto vyrobená kola na světě. Nová kola snižují hmotnost vozu o cca 20 kg. Jediná kovová část kola je ventilek, vše ostatní je vyrobeno z uhlíkových vláken.
2. Motor v modelech Agera a Agera R je prvním sériově vyráběným motorem, který používá vložky válce potažené materiálem vyrobeným pomocí nanotechnologií. Ta snižuje tření ve válci a tím zvyšuje výkon a zároveň snižuje spotřebu motoru.
3. Řídící jednotka motoru přináší nové funkce a splňuje všechny požadavky pro OBD II (on-board diagnostics).
4. Maximální otáčky motoru se posunuly z původních 7250 ot./min. na nových 7500 ot./min. Tato změna přinesla zvýšení výkonu z 940 koní na 960 koní (při použití 98 oktanového benzínu) resp. z 1115 koní na aktuálních 1140 koní (při použití bioethanolu E85).
5. Koenigsegg začal spolupracovat se švédským výrobcem tlumičů firmou Öhlins Racing. Společně pro nový vůz vytvořili unikátní zavěšení Triplex, které bude standardem pro model Agera R.
6. KES – Koenigsegg Electronic Stability bude standardem pro všechny modely.
7. Nový, lehčí výfuk, vyvinutý pro model Agera R umožňuje použití účinnějšího zadního difusoru.
8. Nové přední “křidélka“ zvyšují přítlak vozu o dalších 20 kg v rychlosti 250 km/h.
Poslední novinkou výrobce je vylepšený konfigurátor vozu. Ten nově umožňuje více možností barevných kombinací interiéru a exteriéru. Druhá generace vozu nepřinesla (kromě unikátních kol) žádné revoluční změny, ale i tak je obdivuhodné, že výrobce dovedl svůj model ještě dále vylepšit.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.