Švédský výrobce supersportovních vozů vydal oficiální informace k druhé generaci modelu Agera, která bude poprvé představena na ženevském autosalónu.
Výrobce představil osm vylepšení, které nový model přináší ve srovnání s původním. Jednotlivé změny se zaměřují na úpravy v oblasti motoru, výkonu, odpružení, aerodynamiky, nebo kol.1. První novinkou, kterou Koenigsegg uvádí, jsou kola, vyrobená kompletně jako jeden kus z karbonových vláken. Automobilka je na nový výrobek tak pyšná, že o něm tvrdí, že znovu objevili kolo. V každém případě se jedná o první takto vyrobená kola na světě. Nová kola snižují hmotnost vozu o cca 20 kg. Jediná kovová část kola je ventilek, vše ostatní je vyrobeno z uhlíkových vláken.
2. Motor v modelech Agera a Agera R je prvním sériově vyráběným motorem, který používá vložky válce potažené materiálem vyrobeným pomocí nanotechnologií. Ta snižuje tření ve válci a tím zvyšuje výkon a zároveň snižuje spotřebu motoru.
3. Řídící jednotka motoru přináší nové funkce a splňuje všechny požadavky pro OBD II (on-board diagnostics).
4. Maximální otáčky motoru se posunuly z původních 7250 ot./min. na nových 7500 ot./min. Tato změna přinesla zvýšení výkonu z 940 koní na 960 koní (při použití 98 oktanového benzínu) resp. z 1115 koní na aktuálních 1140 koní (při použití bioethanolu E85).
5. Koenigsegg začal spolupracovat se švédským výrobcem tlumičů firmou Öhlins Racing. Společně pro nový vůz vytvořili unikátní zavěšení Triplex, které bude standardem pro model Agera R.
6. KES – Koenigsegg Electronic Stability bude standardem pro všechny modely.
7. Nový, lehčí výfuk, vyvinutý pro model Agera R umožňuje použití účinnějšího zadního difusoru.
8. Nové přední “křidélka“ zvyšují přítlak vozu o dalších 20 kg v rychlosti 250 km/h.
Poslední novinkou výrobce je vylepšený konfigurátor vozu. Ten nově umožňuje více možností barevných kombinací interiéru a exteriéru. Druhá generace vozu nepřinesla (kromě unikátních kol) žádné revoluční změny, ale i tak je obdivuhodné, že výrobce dovedl svůj model ještě dále vylepšit.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?