Švédský výrobce supersportovních vozů vydal oficiální informace k druhé generaci modelu Agera, která bude poprvé představena na ženevském autosalónu.
Výrobce představil osm vylepšení, které nový model přináší ve srovnání s původním. Jednotlivé změny se zaměřují na úpravy v oblasti motoru, výkonu, odpružení, aerodynamiky, nebo kol.1. První novinkou, kterou Koenigsegg uvádí, jsou kola, vyrobená kompletně jako jeden kus z karbonových vláken. Automobilka je na nový výrobek tak pyšná, že o něm tvrdí, že znovu objevili kolo. V každém případě se jedná o první takto vyrobená kola na světě. Nová kola snižují hmotnost vozu o cca 20 kg. Jediná kovová část kola je ventilek, vše ostatní je vyrobeno z uhlíkových vláken.
2. Motor v modelech Agera a Agera R je prvním sériově vyráběným motorem, který používá vložky válce potažené materiálem vyrobeným pomocí nanotechnologií. Ta snižuje tření ve válci a tím zvyšuje výkon a zároveň snižuje spotřebu motoru.
3. Řídící jednotka motoru přináší nové funkce a splňuje všechny požadavky pro OBD II (on-board diagnostics).
4. Maximální otáčky motoru se posunuly z původních 7250 ot./min. na nových 7500 ot./min. Tato změna přinesla zvýšení výkonu z 940 koní na 960 koní (při použití 98 oktanového benzínu) resp. z 1115 koní na aktuálních 1140 koní (při použití bioethanolu E85).
5. Koenigsegg začal spolupracovat se švédským výrobcem tlumičů firmou Öhlins Racing. Společně pro nový vůz vytvořili unikátní zavěšení Triplex, které bude standardem pro model Agera R.
6. KES – Koenigsegg Electronic Stability bude standardem pro všechny modely.
7. Nový, lehčí výfuk, vyvinutý pro model Agera R umožňuje použití účinnějšího zadního difusoru.
8. Nové přední “křidélka“ zvyšují přítlak vozu o dalších 20 kg v rychlosti 250 km/h.
Poslední novinkou výrobce je vylepšený konfigurátor vozu. Ten nově umožňuje více možností barevných kombinací interiéru a exteriéru. Druhá generace vozu nepřinesla (kromě unikátních kol) žádné revoluční změny, ale i tak je obdivuhodné, že výrobce dovedl svůj model ještě dále vylepšit.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.