Koenigsegg Agera R – zdokonalení dokonalého

Agera
Agera, foto: Archiv AutoRoad.cz
Pavel Dvořák 7. března 2012 10:45
Sdílej:

Švédský výrobce supersportovních vozů vydal oficiální informace k druhé generaci modelu Agera, která bude poprvé představena na ženevském autosalónu.

Výrobce představil osm vylepšení, které nový model přináší ve srovnání s původním. Jednotlivé změny se zaměřují na úpravy v oblasti motoru, výkonu, odpružení, aerodynamiky, nebo kol.1. První novinkou, kterou Koenigsegg uvádí, jsou kola, vyrobená kompletně jako jeden kus z karbonových vláken. Automobilka je na nový výrobek tak pyšná, že o něm tvrdí, že znovu objevili kolo. V každém případě se jedná o první takto vyrobená kola na světě. Nová kola snižují hmotnost vozu o cca 20 kg. Jediná kovová část kola je ventilek, vše ostatní je vyrobeno z uhlíkových vláken.

2. Motor v modelech Agera a Agera R je prvním sériově vyráběným motorem, který používá vložky válce potažené materiálem vyrobeným pomocí nanotechnologií. Ta snižuje tření ve válci a tím zvyšuje výkon a zároveň snižuje spotřebu motoru.

3. Řídící jednotka motoru přináší nové funkce a splňuje všechny požadavky pro OBD II (on-board diagnostics).

4. Maximální otáčky motoru se posunuly z původních 7250 ot./min. na nových 7500 ot./min. Tato změna přinesla zvýšení výkonu z 940 koní na 960 koní (při použití 98 oktanového benzínu) resp. z 1115 koní na aktuálních 1140 koní (při použití bioethanolu E85).

5. Koenigsegg začal spolupracovat se švédským výrobcem tlumičů firmou Öhlins Racing. Společně pro nový vůz vytvořili unikátní zavěšení Triplex, které bude standardem pro model Agera R.

6. KES – Koenigsegg Electronic Stability bude standardem pro všechny modely.

7. Nový, lehčí výfuk, vyvinutý pro model Agera R umožňuje použití účinnějšího zadního difusoru.

8. Nové přední “křidélka“ zvyšují přítlak vozu o dalších 20 kg v rychlosti 250 km/h.

Poslední novinkou výrobce je vylepšený konfigurátor vozu. Ten nově umožňuje více možností barevných kombinací interiéru a exteriéru. Druhá generace vozu nepřinesla (kromě unikátních kol) žádné revoluční změny, ale i tak je obdivuhodné, že výrobce dovedl svůj model ještě dále vylepšit.

 

Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.