Volkswagen v Ženeve ponúka okrem športového Golfu GTI Cabriolet aj menšie Polo s označením BlueGT a novinkou 1,4 TSI s vypínaním dvojice valcov pod kapotou.
Nemecký Volkswagen do Ženevy priviezol ukázať okrem iných noviniek aj športové Polo vo verzii BlueGT. Kým prvú časť označenia rozlúštime podľa modrého laku karosérie veľmi ľahko, pod skratkou GT sa ukrýva prítomnosť nového benzínového štvorvalca 1,4 TSI s technológiou vypínania dvojice valcov pri nízkej záťaži motora. Ten je zladený buď so 6-stupňovým manuálom, alebo 7-stupňovým automatom DSG.
Volkswagen Polo BlueGT vsadilo na agresívnejšiu vizáž, ktorú si vypožičialo od športového Pola GTI. Ide o detaily karosérie, ako napríklad predný nárazník, zadný nárazník s difúzorom, spojler na zadných dverách alebo dvojitú koncovku výfuku. Samozrejmosťou je športový podvozok znížený o 15 mm oproti bežným verziám.
Najpodstatnejšou novinkou ktoré Polo BlueGT ponúka, je motor 1,4 TSI (103 kW/140 k) pod kapotou. Vypínanie dvojice valcov pri nízkej záťaži sa stará o príjemne nízku priemernú spotrebu paliva, ktorá je na úrovni 4,5 l/100 km (4,7 l/100 km pre automat DSG). Polo BlueGT zrýchli z nuly na stovku za 7,9 sekundy. Motor 1,4 TSI s vypínaním valcov mal svoju premiéru v prémiovom Audi A1.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?