Volkswagen v Ženeve ponúka okrem športového Golfu GTI Cabriolet aj menšie Polo s označením BlueGT a novinkou 1,4 TSI s vypínaním dvojice valcov pod kapotou.
Nemecký Volkswagen do Ženevy priviezol ukázať okrem iných noviniek aj športové Polo vo verzii BlueGT. Kým prvú časť označenia rozlúštime podľa modrého laku karosérie veľmi ľahko, pod skratkou GT sa ukrýva prítomnosť nového benzínového štvorvalca 1,4 TSI s technológiou vypínania dvojice valcov pri nízkej záťaži motora. Ten je zladený buď so 6-stupňovým manuálom, alebo 7-stupňovým automatom DSG.
Volkswagen Polo BlueGT vsadilo na agresívnejšiu vizáž, ktorú si vypožičialo od športového Pola GTI. Ide o detaily karosérie, ako napríklad predný nárazník, zadný nárazník s difúzorom, spojler na zadných dverách alebo dvojitú koncovku výfuku. Samozrejmosťou je športový podvozok znížený o 15 mm oproti bežným verziám.
Najpodstatnejšou novinkou ktoré Polo BlueGT ponúka, je motor 1,4 TSI (103 kW/140 k) pod kapotou. Vypínanie dvojice valcov pri nízkej záťaži sa stará o príjemne nízku priemernú spotrebu paliva, ktorá je na úrovni 4,5 l/100 km (4,7 l/100 km pre automat DSG). Polo BlueGT zrýchli z nuly na stovku za 7,9 sekundy. Motor 1,4 TSI s vypínaním valcov mal svoju premiéru v prémiovom Audi A1.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.