Volkswagen v Ženeve ponúka okrem športového Golfu GTI Cabriolet aj menšie Polo s označením BlueGT a novinkou 1,4 TSI s vypínaním dvojice valcov pod kapotou.
Nemecký Volkswagen do Ženevy priviezol ukázať okrem iných noviniek aj športové Polo vo verzii BlueGT. Kým prvú časť označenia rozlúštime podľa modrého laku karosérie veľmi ľahko, pod skratkou GT sa ukrýva prítomnosť nového benzínového štvorvalca 1,4 TSI s technológiou vypínania dvojice valcov pri nízkej záťaži motora. Ten je zladený buď so 6-stupňovým manuálom, alebo 7-stupňovým automatom DSG.
Volkswagen Polo BlueGT vsadilo na agresívnejšiu vizáž, ktorú si vypožičialo od športového Pola GTI. Ide o detaily karosérie, ako napríklad predný nárazník, zadný nárazník s difúzorom, spojler na zadných dverách alebo dvojitú koncovku výfuku. Samozrejmosťou je športový podvozok znížený o 15 mm oproti bežným verziám.
Najpodstatnejšou novinkou ktoré Polo BlueGT ponúka, je motor 1,4 TSI (103 kW/140 k) pod kapotou. Vypínanie dvojice valcov pri nízkej záťaži sa stará o príjemne nízku priemernú spotrebu paliva, ktorá je na úrovni 4,5 l/100 km (4,7 l/100 km pre automat DSG). Polo BlueGT zrýchli z nuly na stovku za 7,9 sekundy. Motor 1,4 TSI s vypínaním valcov mal svoju premiéru v prémiovom Audi A1.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?