Životní dráha současné M3 se blíží ke konci. Nová generace BMW řady 3 je již v prodeji a na startovní čáru se pomalu dostává také nová M trojka. Než se tak stane, připraví automobilka pro odcházející model limitovanou edici 500 kusů. Pokud se začínáte těšit, tak vás bohužel musíme zklamat – limitovaná edice bude určena výhradně pro britský trh.
O co tedy přicházíme? Pod kapotou se nic nemění, stále zde najdeme čtyřlitrový osmiválec o výkonu 420 koní, kombinovaný buď s šestistupňovým manuálem, nebo sedmistupňovým automatem.
Změny, které limitovaná edice přináší, jsou zastoupeny pouze v podobě lepší standardní výbavy. Ta nově obsahuje devatenácti palcová kola v černé barvě, lesklé černé doplňky interiéru a kompletně kožený interiér. Jako bonus je na palubní desce každého vozu laserem vypáleno pořadové číslo vozu. Nové příslušenství je možné (kromě pořadového čísla) dokoupit také ke standardní M3 za cca 4 000 liber. V rámci limitované edice to vše dostanete za cca 1 000 liber.
M3 LE 500 je v nabídce v třech barvách, červené Imola, bílé Mineral a modré Santorini. Limitovaná edice nepřináší nic nového, jen trochu příplatkové výbavy za nižší cenu. Škoda, že automobilka nedala skvělému modelu na rozloučenou, lepší dárek v podobě vyššího výkonu, nižší hmotnosti apod.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.