Životní dráha současné M3 se blíží ke konci. Nová generace BMW řady 3 je již v prodeji a na startovní čáru se pomalu dostává také nová M trojka. Než se tak stane, připraví automobilka pro odcházející model limitovanou edici 500 kusů. Pokud se začínáte těšit, tak vás bohužel musíme zklamat – limitovaná edice bude určena výhradně pro britský trh.
O co tedy přicházíme? Pod kapotou se nic nemění, stále zde najdeme čtyřlitrový osmiválec o výkonu 420 koní, kombinovaný buď s šestistupňovým manuálem, nebo sedmistupňovým automatem.
Změny, které limitovaná edice přináší, jsou zastoupeny pouze v podobě lepší standardní výbavy. Ta nově obsahuje devatenácti palcová kola v černé barvě, lesklé černé doplňky interiéru a kompletně kožený interiér. Jako bonus je na palubní desce každého vozu laserem vypáleno pořadové číslo vozu. Nové příslušenství je možné (kromě pořadového čísla) dokoupit také ke standardní M3 za cca 4 000 liber. V rámci limitované edice to vše dostanete za cca 1 000 liber.
M3 LE 500 je v nabídce v třech barvách, červené Imola, bílé Mineral a modré Santorini. Limitovaná edice nepřináší nic nového, jen trochu příplatkové výbavy za nižší cenu. Škoda, že automobilka nedala skvělému modelu na rozloučenou, lepší dárek v podobě vyššího výkonu, nižší hmotnosti apod.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?