Německá automobilka si pro Ženevský autosalón připravila koncept nejsilnější verze nové řady 1 (model 1M coupe je postaven na první generaci jedničkové řady). Koncept kombinuje M-paket s přeplňovaným benzínovým šestiválcem a, po vzoru modelů M550d a X6 M50d, přináší označení M pro silnější, ale stále jen „standardní“ verzi vozu.
Koncept je postaven na třídveřové variantě nového hatchbacku. V současné době je v prodeji pouze pětidveřový model, ale použitá třídveřová varianta by se měla dostat do výroby. BMW tvrdí, že třídveřová varianta jedničkového modelu by měla působit dynamičtějším dojmem než pětidveřová. Tento dojem by měl vůz dosáhnout pomocí stoupající hrany bočních oken, bezrámových dveří a rozšířených blatníků. Přední nárazník má větší otvory pro vstup vzduchu k motoru a brzdám a celý sportovní vzhled vozu doplňuje výfuk se dvěma koncovkami (čtveřici koncovek si BMW schovává pro plnohodnotný model 1M). Rozšíření blatníky krásně vyplňují nová 18-ti palcová kola M.
Pod kapotou vozu je dobře známý třílitrový řadový šestiválec Twin Power Turbo (využívající jednoho turbodmychadla typu twinscroll). Výkon „více než 300 koní“ je přenášen na zadní kola přes manuální šestistupňovou převodovku. Odpružení vozu bylo upraveno divizí M. Koncept vozu na sobě nese pruhy ve „válečných“ barvách týmu BMW Motorsport. Cenu, dynamické parametry ani dostupnost nového modelu automobilka neuvedla.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.