Německá automobilka si pro Ženevský autosalón připravila koncept nejsilnější verze nové řady 1 (model 1M coupe je postaven na první generaci jedničkové řady). Koncept kombinuje M-paket s přeplňovaným benzínovým šestiválcem a, po vzoru modelů M550d a X6 M50d, přináší označení M pro silnější, ale stále jen „standardní“ verzi vozu.
Koncept je postaven na třídveřové variantě nového hatchbacku. V současné době je v prodeji pouze pětidveřový model, ale použitá třídveřová varianta by se měla dostat do výroby. BMW tvrdí, že třídveřová varianta jedničkového modelu by měla působit dynamičtějším dojmem než pětidveřová. Tento dojem by měl vůz dosáhnout pomocí stoupající hrany bočních oken, bezrámových dveří a rozšířených blatníků. Přední nárazník má větší otvory pro vstup vzduchu k motoru a brzdám a celý sportovní vzhled vozu doplňuje výfuk se dvěma koncovkami (čtveřici koncovek si BMW schovává pro plnohodnotný model 1M). Rozšíření blatníky krásně vyplňují nová 18-ti palcová kola M.
Pod kapotou vozu je dobře známý třílitrový řadový šestiválec Twin Power Turbo (využívající jednoho turbodmychadla typu twinscroll). Výkon „více než 300 koní“ je přenášen na zadní kola přes manuální šestistupňovou převodovku. Odpružení vozu bylo upraveno divizí M. Koncept vozu na sobě nese pruhy ve „válečných“ barvách týmu BMW Motorsport. Cenu, dynamické parametry ani dostupnost nového modelu automobilka neuvedla.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?