Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse je otevřenou verzí modelu Super Sport, který v současné době drží rekord pro nejrychlejší produkční vůz. Otevřená verze má proto ty nejlepší předpoklady stát se nejrychlejším kabrioletem planety.
Srdcem vozu i nadále zůstává čtveřicí turbodmychadel přeplňovaný, osmilitrový šestnáctiválec uspořádaný do W. Výkonové parametry by měly odpovídat modelu Super Sport, ve kterém motor produkuje ohromných 1200 koní a 1500 Nm točivého momentu.
Maximální rychlost otevřeného modelu bude mírně nižší než u výchozího modelu. Ten drží s hodnotou 431 km/h (268 mil) rekord mezi produkčními vozy. Původní Grand Sport měl, při sundané střeše, nejvyšší rychlost omezenu na 360 km/h. Toto omezení patrně zůstane i modelu Vitesse. Akcelerace vozu na stokilometrovou rychlost potrvá 2,5 sekundy. Vyššímu výkonu je také přizpůsoben podvozek.
Cenu automobilka prozatím neuvedla, ale měla by se pohybovat v rozmezí od 1,5 po 2 miliony euro.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?