Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse je otevřenou verzí modelu Super Sport, který v současné době drží rekord pro nejrychlejší produkční vůz. Otevřená verze má proto ty nejlepší předpoklady stát se nejrychlejším kabrioletem planety.
Srdcem vozu i nadále zůstává čtveřicí turbodmychadel přeplňovaný, osmilitrový šestnáctiválec uspořádaný do W. Výkonové parametry by měly odpovídat modelu Super Sport, ve kterém motor produkuje ohromných 1200 koní a 1500 Nm točivého momentu.
Maximální rychlost otevřeného modelu bude mírně nižší než u výchozího modelu. Ten drží s hodnotou 431 km/h (268 mil) rekord mezi produkčními vozy. Původní Grand Sport měl, při sundané střeše, nejvyšší rychlost omezenu na 360 km/h. Toto omezení patrně zůstane i modelu Vitesse. Akcelerace vozu na stokilometrovou rychlost potrvá 2,5 sekundy. Vyššímu výkonu je také přizpůsoben podvozek.
Cenu automobilka prozatím neuvedla, ale měla by se pohybovat v rozmezí od 1,5 po 2 miliony euro.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.