Ford má první objednávky na Focus s motorem 1.0 EcoBoost!

Focus
Focus, foto: Ford
ar1 17. února 2012 14:09
Sdílej:

Focus 1.0 EcoBoost, který je prvním sériově vyráběným vozem Ford, jehož pohon zajišťuje nejhospodárnější motor v dosavadní historii společnosti, lze nyní objednávat u všech dealerů značky v Evropě.

Focus poháněný tímto agregátem o výkonech 74 kW (100 k) a 92 kW (125 k), který vyrábí továrna v německém Saarlouis, se pyšní nejnižší spotřebou paliva ve své třídě 4,8 l/100 km a emisemi CO2 na úrovni 109 g/km, respektive 5,0 l/100 km a 114 g CO2/km.

Motor 1.0 EcoBoost využívá přeplňování turbodmychadlem a přímé vstřikování paliva, s jejichž pomocí dosahuje působivých výkonů i spotřeby paliva. Působivějších tím spíš, že jde o tříválcový agregát, který je tak malý, že jeho půdorys nepřesahuje list papíru A4. Kombinaci takových výkonů a tak nízkých emisí CO2 žádný jiný konkurenční motor nenabízí.

Točivý moment motoru dosahující nejvyšší hodnoty 170 Nm v rozmezí 1 400 až 4 500 ot./min. se vyrovná hodnotám běžným pro moderní vznětové agregáty. Motor 1.0 EcoBoost se ještě letos objeví také ve Fordu C-MAX, zcela novém Fordu B-MAX a dalších modelech Ford.

„Vyvinout natolik malý a hospodárný agregát, který přitom nabízí slušný výkon a potěšení z jízdy, se v kategorii vozů velikosti Fordu Focus zdálo ještě před pár lety nepředstavitelné,“ upozorňuje předseda představenstva a generální ředitel Ford of Europe Stephen Odell.

Verze Focus 1.0 EcoBoost spolu se zážehovým motorem 1.6 EcoBoost a vznětovým agregátem 1.6 TDCi ponesou logo technologie ECOnetic, které je vyhrazeno vozům Ford dosahujícím nejlepší spotřeby paliva ve svém segmentu, anebo alespoň jedné z nejlepších.

Logo ECOnetic přitom letos získá více než polovina vozů Ford prodaných v Evropě. Do roku 2013 by se jejich podíl měl zvýšit na dvě třetiny, čím dál více majitelů vozů Ford tak bude moci ocenit výhody inovativních technologií zaměřených na snižování spotřeby paliva a emisí CO2.

Tyto technologie zahrnují:

- aktivní mřížku chladiče, která se samočinně nastavuje, aby zlepšila aerodynamiku vozu (Active Grille Shutter);

- rekuperační dobíjení, díky němuž je akumulátor při deceleraci dobíjen nejúčinnějším možným způsobem, což snižuje množství spotřebovaného paliva;

- Ford ECOmode, inteligentní asistent napomáhající ekologickému stylu jízdy, který prostřednictvím grafiky přístrojů oceňuje hospodárné chování za volantem;

- indikátor řazení, jenž upozorňuje na nejvhodnější okamžik pro změnu rychlostního stupně.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.