Focus 1.0 EcoBoost, který je prvním sériově vyráběným vozem Ford, jehož pohon zajišťuje nejhospodárnější motor v dosavadní historii společnosti, lze nyní objednávat u všech dealerů značky v Evropě.
Focus poháněný tímto agregátem o výkonech 74 kW (100 k) a 92 kW (125 k), který vyrábí továrna v německém Saarlouis, se pyšní nejnižší spotřebou paliva ve své třídě 4,8 l/100 km a emisemi CO2 na úrovni 109 g/km, respektive 5,0 l/100 km a 114 g CO2/km.
Motor 1.0 EcoBoost využívá přeplňování turbodmychadlem a přímé vstřikování paliva, s jejichž pomocí dosahuje působivých výkonů i spotřeby paliva. Působivějších tím spíš, že jde o tříválcový agregát, který je tak malý, že jeho půdorys nepřesahuje list papíru A4. Kombinaci takových výkonů a tak nízkých emisí CO2 žádný jiný konkurenční motor nenabízí.
Točivý moment motoru dosahující nejvyšší hodnoty 170 Nm v rozmezí 1 400 až 4 500 ot./min. se vyrovná hodnotám běžným pro moderní vznětové agregáty. Motor 1.0 EcoBoost se ještě letos objeví také ve Fordu C-MAX, zcela novém Fordu B-MAX a dalších modelech Ford.
„Vyvinout natolik malý a hospodárný agregát, který přitom nabízí slušný výkon a potěšení z jízdy, se v kategorii vozů velikosti Fordu Focus zdálo ještě před pár lety nepředstavitelné,“ upozorňuje předseda představenstva a generální ředitel Ford of Europe Stephen Odell.
Verze Focus 1.0 EcoBoost spolu se zážehovým motorem 1.6 EcoBoost a vznětovým agregátem 1.6 TDCi ponesou logo technologie ECOnetic, které je vyhrazeno vozům Ford dosahujícím nejlepší spotřeby paliva ve svém segmentu, anebo alespoň jedné z nejlepších.
Logo ECOnetic přitom letos získá více než polovina vozů Ford prodaných v Evropě. Do roku 2013 by se jejich podíl měl zvýšit na dvě třetiny, čím dál více majitelů vozů Ford tak bude moci ocenit výhody inovativních technologií zaměřených na snižování spotřeby paliva a emisí CO2.
Tyto technologie zahrnují:
- aktivní mřížku chladiče, která se samočinně nastavuje, aby zlepšila aerodynamiku vozu (Active Grille Shutter);
- rekuperační dobíjení, díky němuž je akumulátor při deceleraci dobíjen nejúčinnějším možným způsobem, což snižuje množství spotřebovaného paliva;
- Ford ECOmode, inteligentní asistent napomáhající ekologickému stylu jízdy, který prostřednictvím grafiky přístrojů oceňuje hospodárné chování za volantem;
- indikátor řazení, jenž upozorňuje na nejvhodnější okamžik pro změnu rychlostního stupně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.