Ford má první objednávky na Focus s motorem 1.0 EcoBoost!

ar1, 17. února 2012, 14:09 Google+

Focus 1.0 EcoBoost, který je prvním sériově vyráběným vozem Ford, jehož pohon zajišťuje nejhospodárnější motor v dosavadní historii společnosti, lze nyní objednávat u všech dealerů značky v Evropě.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Focus

Focus | foto: Ford

Sdílejte článek

Focus poháněný tímto agregátem o výkonech 74 kW (100 k) a 92 kW (125 k), který vyrábí továrna v německém Saarlouis, se pyšní nejnižší spotřebou paliva ve své třídě 4,8 l/100 km a emisemi CO2 na úrovni 109 g/km, respektive 5,0 l/100 km a 114 g CO2/km.

Motor 1.0 EcoBoost využívá přeplňování turbodmychadlem a přímé vstřikování paliva, s jejichž pomocí dosahuje působivých výkonů i spotřeby paliva. Působivějších tím spíš, že jde o tříválcový agregát, který je tak malý, že jeho půdorys nepřesahuje list papíru A4. Kombinaci takových výkonů a tak nízkých emisí CO2 žádný jiný konkurenční motor nenabízí.

Točivý moment motoru dosahující nejvyšší hodnoty 170 Nm v rozmezí 1 400 až 4 500 ot./min. se vyrovná hodnotám běžným pro moderní vznětové agregáty. Motor 1.0 EcoBoost se ještě letos objeví také ve Fordu C-MAX, zcela novém Fordu B-MAX a dalších modelech Ford.

„Vyvinout natolik malý a hospodárný agregát, který přitom nabízí slušný výkon a potěšení z jízdy, se v kategorii vozů velikosti Fordu Focus zdálo ještě před pár lety nepředstavitelné,“ upozorňuje předseda představenstva a generální ředitel Ford of Europe Stephen Odell.

Verze Focus 1.0 EcoBoost spolu se zážehovým motorem 1.6 EcoBoost a vznětovým agregátem 1.6 TDCi ponesou logo technologie ECOnetic, které je vyhrazeno vozům Ford dosahujícím nejlepší spotřeby paliva ve svém segmentu, anebo alespoň jedné z nejlepších.

Logo ECOnetic přitom letos získá více než polovina vozů Ford prodaných v Evropě. Do roku 2013 by se jejich podíl měl zvýšit na dvě třetiny, čím dál více majitelů vozů Ford tak bude moci ocenit výhody inovativních technologií zaměřených na snižování spotřeby paliva a emisí CO2.

Tyto technologie zahrnují:

- aktivní mřížku chladiče, která se samočinně nastavuje, aby zlepšila aerodynamiku vozu (Active Grille Shutter);

- rekuperační dobíjení, díky němuž je akumulátor při deceleraci dobíjen nejúčinnějším možným způsobem, což snižuje množství spotřebovaného paliva;

- Ford ECOmode, inteligentní asistent napomáhající ekologickému stylu jízdy, který prostřednictvím grafiky přístrojů oceňuje hospodárné chování za volantem;

- indikátor řazení, jenž upozorňuje na nejvhodnější okamžik pro změnu rychlostního stupně.

Vytisknout

Diskuze: Ford má první objednávky na Focus s motorem 1.0 EcoBoost!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Emerg-E

Infiniti Emerg-E - neoficiální snímky očekávaného konceptu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud