Focus 1.0 EcoBoost, který je prvním sériově vyráběným vozem Ford, jehož pohon zajišťuje nejhospodárnější motor v dosavadní historii společnosti, lze nyní objednávat u všech dealerů značky v Evropě.
Focus poháněný tímto agregátem o výkonech 74 kW (100 k) a 92 kW (125 k), který vyrábí továrna v německém Saarlouis, se pyšní nejnižší spotřebou paliva ve své třídě 4,8 l/100 km a emisemi CO2 na úrovni 109 g/km, respektive 5,0 l/100 km a 114 g CO2/km.
Motor 1.0 EcoBoost využívá přeplňování turbodmychadlem a přímé vstřikování paliva, s jejichž pomocí dosahuje působivých výkonů i spotřeby paliva. Působivějších tím spíš, že jde o tříválcový agregát, který je tak malý, že jeho půdorys nepřesahuje list papíru A4. Kombinaci takových výkonů a tak nízkých emisí CO2 žádný jiný konkurenční motor nenabízí.
Točivý moment motoru dosahující nejvyšší hodnoty 170 Nm v rozmezí 1 400 až 4 500 ot./min. se vyrovná hodnotám běžným pro moderní vznětové agregáty. Motor 1.0 EcoBoost se ještě letos objeví také ve Fordu C-MAX, zcela novém Fordu B-MAX a dalších modelech Ford.
„Vyvinout natolik malý a hospodárný agregát, který přitom nabízí slušný výkon a potěšení z jízdy, se v kategorii vozů velikosti Fordu Focus zdálo ještě před pár lety nepředstavitelné,“ upozorňuje předseda představenstva a generální ředitel Ford of Europe Stephen Odell.
Verze Focus 1.0 EcoBoost spolu se zážehovým motorem 1.6 EcoBoost a vznětovým agregátem 1.6 TDCi ponesou logo technologie ECOnetic, které je vyhrazeno vozům Ford dosahujícím nejlepší spotřeby paliva ve svém segmentu, anebo alespoň jedné z nejlepších.
Logo ECOnetic přitom letos získá více než polovina vozů Ford prodaných v Evropě. Do roku 2013 by se jejich podíl měl zvýšit na dvě třetiny, čím dál více majitelů vozů Ford tak bude moci ocenit výhody inovativních technologií zaměřených na snižování spotřeby paliva a emisí CO2.
Tyto technologie zahrnují:
- aktivní mřížku chladiče, která se samočinně nastavuje, aby zlepšila aerodynamiku vozu (Active Grille Shutter);
- rekuperační dobíjení, díky němuž je akumulátor při deceleraci dobíjen nejúčinnějším možným způsobem, což snižuje množství spotřebovaného paliva;
- Ford ECOmode, inteligentní asistent napomáhající ekologickému stylu jízdy, který prostřednictvím grafiky přístrojů oceňuje hospodárné chování za volantem;
- indikátor řazení, jenž upozorňuje na nejvhodnější okamžik pro změnu rychlostního stupně.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.