Automobilka Peugeot uvolnila sérii fotografií a technických informací k novému modelu 208 GTi, který bude představen na autosalónu v Ženevě.
Peugeot se po dvaceti letech vrací k označení GTi, které naposledy použil na legendárním modelu 205. Označení sportovní verze je umístěno na C sloupcích vozu, tedy na stejném místě, jako na modelu 205.Tím spojení s historickým modelem končí a celkově nový vůz působí moderním dojmem. Nafouklé lemy kol, agresivní přední maska, nebo střešní spojler dotváří sportovní vzhled vozu.Peugeot 208 GTi bude využívat stejný motor, který známe již z modelu RCZ. Přeplňovaná šestnáctistovka disponuje maximálním výkonem 200 koní a točivým momentem 275 Nm. Motor pohání kola přední nápravy přes šestistupňovou manuální převodovku. Parametry zrychlení ani maximálních rychlosti výrobce neuvedl.Model 208 váží přibližně o 110 kg méně než model 207 a proto lze očekávat zlepšení jízdních vlastností oproti předchůdci s označením 207 GT.
Ve srovnání se standardní verzí modelu 208 rozšířil výrobce rozchod kol o 36 mm a provedl úpravy na podvozku. Nové GTi používá větší brzdy, stejné jako automobilka montuje na model 208 1.6 THP.
Peugeot také zapracoval na tom, aby odlišil interiér modelu GTi od standardní verze. Kůží potažený volant má kontrastní rudé prošívání, zploštělou spodní stranu a na jednom z ramen nese znak modelu. Palubní deska je potažena alcantarou a sportovní vzhled interiéru dotváří hliníkové pedály. Atraktivitu palubní desky zvyšují červené prvky, které jsou umístěny na středu palubní desky.
V současnosti označuje Peugeot model 208 GTi pouze jako koncept, ale testovací modely již byly spatřeny na cestách. Lze proto předpokládat, že ostrá verze modelu 208 se na trh dostane do konce letošního roku.
Nový model značky Peugeot vstupuje do oblíbeného segmentu, kde bude navíc čelit modelům s podobnou technikou. Vozy Citroën DS3 Racing nebo Mini Cooper S totiž používají stejný motor (v mírně odlišném nastavení). Předpokládaná cena vozu je kolem 21 000 Euro (cca 520 000,- Kč).
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.