Audi přiváží nový model RS4 - své střední ostré kombi. Má co nabídnout?
Audi RS4 Avant se vyrábí už ve čtvrté generaci (pokud započítáme i RS2 Avant, který vycházel z Audi 80), což znamená již opravdu dostatečnou tradici. Co přináší?
Audi je tradičně ve vzhledu docela konzervativní a ačkoliv každá nová generace je svá, najdeme zde i s původním RS2 mnoho společného. Co se však výrazně změnilo, to je motor. Ten se stále zvětšuje a ani současná generace není výjimkou. Zatímco RS2 z 90. let se muselo spokojit s pětiválcem 2,2 o výkonu 315 koní, současná generace nabídne 4,2litrový osmiválec, jehož výkon je 450 koní.
Díky tomu trvá zrychlení z klidu na stovku za 4,7 sekundy, maximální rychlost je u Audi tradičních 250 km/h, ale posunout ji lze až na 280 km/h díky demontáži omezovače. Síla je přenášena na obě nápravy pomocí samosvorného mezinápravového diferenciálu.
Výhodou kombíků oproti ostrým sedanům je samozřejmě kufr, který je možné použít i z praktického hlediska. V tomto případě je možné využít až 1430 litrů objemu.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.