Audi přiváží nový model RS4 - své střední ostré kombi. Má co nabídnout?
Audi RS4 Avant se vyrábí už ve čtvrté generaci (pokud započítáme i RS2 Avant, který vycházel z Audi 80), což znamená již opravdu dostatečnou tradici. Co přináší?
Audi je tradičně ve vzhledu docela konzervativní a ačkoliv každá nová generace je svá, najdeme zde i s původním RS2 mnoho společného. Co se však výrazně změnilo, to je motor. Ten se stále zvětšuje a ani současná generace není výjimkou. Zatímco RS2 z 90. let se muselo spokojit s pětiválcem 2,2 o výkonu 315 koní, současná generace nabídne 4,2litrový osmiválec, jehož výkon je 450 koní.
Díky tomu trvá zrychlení z klidu na stovku za 4,7 sekundy, maximální rychlost je u Audi tradičních 250 km/h, ale posunout ji lze až na 280 km/h díky demontáži omezovače. Síla je přenášena na obě nápravy pomocí samosvorného mezinápravového diferenciálu.
Výhodou kombíků oproti ostrým sedanům je samozřejmě kufr, který je možné použít i z praktického hlediska. V tomto případě je možné využít až 1430 litrů objemu.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.