Mercedes před časem zahájil kooperaci s aliancí Renault-Nissan. Jeden z prvních výsledků je tu, malá dodávka Citan se blíží.
Pokus Mercedesu o malou dodávku v minulosti zkrachoval. Model Vaneo se sendvičovou podlahou odvozený od Mercedesu třídy A se neujal a byl urychleně nahrazen třídou B. Šlo přitom o poměrně zajímavý vůz na pomezí tříd MPV a osobních malých dodávek.
Nyní, když je třída MPV pokryta modelem B, přichází čas na malou dodávku. Jde o produkt společného vývoje s aliancí Renault-Nissan, a proto nemůžeme očekávat nic jiného, než že tento Mercedes bude mít blízko k Renaultu Kangoo.
Patrné je to na celkovém tvaru karoserie, kde je zachován pro Kangoo druhé generace typický, téměř čtvrtkruhový tvar A-sloupků. Podobný je také celkový tvar prosklení.
Naproti tomu interiér se na skicách shoduje výrazně méně a zdá se, že Mercedes si do vozu zakomponuje řadu vlastních technologií a řešení. Nakonec, sám Mercedes v tiskové zprávě ubezpečuje, že nová dodávka bude splňovat veškeré standardy značky.
Oficiální představení očekáváme na autosalonu v Ženevě.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.