Fiat plánuje nafouknout svůj model 500. Postaví proto větší derivát 500L, jehož technika však poputuje již z většího Punta.
Fiat potřebuje již nutně nové MPV. Model Multipla s charakteristickým sezením ve dvou řadách po třech se již nevyrábí a model Idea, který se již v ČR nevyrábí, již oproti moderním vozům silně zastarává. Náhradu by měl přinést nový 500L.
Malé MPV dlouhé kolem 415 cm bude konkurencí pro modely Ford B-Max, Škoda Roomster nebo Opel Meriva. Oproti nim však bude mít v rukávu ještě jeden trumf. Prodávat by se totiž měla i zvětšená varianta s délkou o dalších 10 cm delší, která nabídne hned 7 míst k sezení. Půjde o jeden z nejmenších vozů na trhu schopný přepravit takovéto množství osob.
Ačkoliv má vůz odkazovat malou pětistovku, technicky bude spřízněn spíše s větším modelem Punto, jehož délku přesáhne.
Až se autíčko představí v Ženevě, mělo by nabídnout jako dvouválec 0,9 o výkonu 85 koní a čtrnáctistovky s výkony 78 a 107 koní. Výroba bude probíhat v Srbsku.
O novince jsme psali již dříve, když se objevily záhadné snímky prototypu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?