Renault Mégane se v letošním roce dočkává velké řady úprav. Dotknou se zejména motorů, které budou téměř kompletně nové a přímo superúsporné.
I Renault podlehl módní vlně downsizingu, tedy zmenšování objemu motoru a nahánění potřebného výkonu pomocí jiných řešení, zejména pak přeplňováním a vyspělým systémem vstřiku paliva. Díky tomu se daří, přinejmenším papírově, snižovat spotřebu.
Renault zvolil pro Mégane jen velmi mírné zahlazení vrásek zvenčí - nejvýraznější vzhledovou a zároveň i technickou změnou je použití diodových světel pro denní svícení, která by měla ušetřit nějakých těch pár kapek paliva.
Velké změny se neudály ani ve výbavách, přesto tu můžeme odhalit několik nových položek. Z nejzajímavějších jistě musíme zmínit systém Visio, který díky kameře dovede sledovat správnou jízdu mezi jízdními pruhy a měnit geometrii světelného kužele hlavních světlometů tak, aby byla zaručena jak optimální viditelnost, tak zároveň nedošlo k oslnění protijedoucích řidičů.
A nyní k těm motorům. Novinky mají označení Energy. Dieselový základ bude tvořit motor dCi 110, jehož výkon 110 koní putuje z objemu 1,5 litru. Doménou motoru má být nízká spotřeba - pouhých 3,8 l/100 km, což by mělo spolu se šedesátilitrovou nádrží umožnit dojezd kolem 1500 kilometrů a to je úctyhodná hodnota.
Silnější diesel dCi 130 nabídne výkon o 20 koní vyšší, přičemž objem motoru je zde 1,6 litru. Spotřeba má vystoupat na rovné čtyři litry.
A nakonec benzínový motor, i on se dočkal omlazení. Podobně jako u koncernu Volkswagen, také zde pronikají jako náhrady motorů 1,6 menší přeplňované 1,2. Verze Energy TCe 115 si má s výkonem 115 koní říci o příjemných 5,3 l/100 km.
Facelift se mimo standardního Méganu dotknul také ostré verze RS. I ta dostala diodová světla, přičemž výkon se zvýšil o 15 koní na 265 k.
Nových provedení se dočkáme v průběhu března tohoto roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.