Skupina PSA Peugeot Citroën zahájila ve své továrně v Trémery provoz linky na montáž nového benzínového tříválcového motoru.
Skupina PSA Peugeot Citroën se rozhodla postupně renovovat své malé motory, což je stejně důležitý projekt jako projekt týkající se dieselových motorů HDi. Tato nová řada tříválcových motorů umožní zvýšit výkonnost motoru a současně snížit emise škodlivin díky zmenšení objemu válců a přitom zachovat jejich výkon a točivý moment.
Tyto nové tříválcové motory jsou kompaktnější, jejich výkon se pohybuje od 68 do 82 k a v porovnání se současnými čtyřválcovými motory o stejném výkonu mají o 25 % nižší spotřebu a emise CO2. Řidič tak ušetří přibližně 1,5 l paliva na 100 km a přitom si zachová optimální potěšení z jízdy.
Tyto nové benzínové tříválcové motory budou použity u budoucího modelu Peugeot 208, který se na trhu objeví v 1. čtvrtletí roku 2012. Ve verzi 1,2 l VTi 82 k budou jeho emise pouhých 104 g/km a ve verzi 1,0 l VTi 68 k jen 99 g/km.
Tento nový motor EB, jehož výroba pomalu nabíhá od září 2011, bude vyráběn v továrně v Trémery, jejíž roční potenciální výrobní kapacita je 640 000 motorů. Vznikne tak 500 nových pracovních míst.
Tento nový benzínový tříválcový motor s nejlepšími technologiemi z hlediska šetrného přístupu k životnímu prostředí, umožní skupině PSA Peugeot Citroën posílit své vedoucí postavení ve výrobě vozů s nízkými emisemi CO2.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.