Opel pokračuje vo vylepšovaní svojej vlajkovej lode Insignia. Okrem nového motora 2,0 CDTI BiTurbo pribudnú aj ďalšie zaujímavé technologické novinky.
Od januára 2012 ponuku naftových motorov korunuje nový, dynamický a pritom vysoko účinný motor 2,0 CDTI BiTurbo. Agregát s objemom 2,0 litra dosahuje výkon 143 kW (195 k) a maximálny krútiaci moment 400 Nm, pritom má spotrebu paliva iba 4,9 litra nafty na 100 kilometrov. Insignia BiTurbo zrýchľuje z pokoja na 100 km/h za 8,7 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 230 km/h. Všetky verzie s manuálnou prevodovkou sú štandardne vybavené systémom Štart/Stop.
Technickou lahôdkou nového naftového štvorvalca s priamym vstrekovaním paliva Common Rail je sekvenčný dvojstupňový systém prepĺňania. Táto technológia sa doteraz používala iba pri automobiloch vyšších cenových segmentov. Nový motor sa dá kombinovať s pohonom predných kolies alebo s pohonom všetkých kolies, Insignia 2.0 CDTI BiTurbo bude k dispozícii so všetkými verziami karosérie – liftback, sedan aj kombi.
Od nového roka 2012 sa v modelovom rade Opel Insignia objavia aj ďalšie technické inovácie. Každá verzia AWD s pohonom všetkých kolies sa bude dať objednať s podvozkom SuperSport, vybaveným modifikovanou prednou nápravou HiPerStrut zo špičkovej vysoko výkonnej verzie Insignia OPC. Táto predná náprava výrazne umocňuje jazdnú dynamiku vozidla.
Ďalšími novinkami v ponuke sú nové asistenčné systémy vodiča na báze radaru, zvyšujúce aktívnu bezpečnosť modelu Insignia. Zákazníci si budú môcť objednať adaptívny tempomat Adaptive Cruise Control (ACC) s pomocnými funkciami Following Distance Indication (FDI), ktorá vizuálne informuje vodiča o vzdialenosti od vozidla idúceho vpredu; Forward Collision Alert (FCA), ktorá vizuálnym a akustickým signálom upozorňuje vodiča na bezprostredné nebezpečenstvo kolízie s vozidlom idúcim vpredu a funkciou Collision Imminent Braking (CIB), ktorá automaticky spomalí vozidlo ak hrozí riziko kolízie.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?