Opel pokračuje vo vylepšovaní svojej vlajkovej lode Insignia. Okrem nového motora 2,0 CDTI BiTurbo pribudnú aj ďalšie zaujímavé technologické novinky.
Od januára 2012 ponuku naftových motorov korunuje nový, dynamický a pritom vysoko účinný motor 2,0 CDTI BiTurbo. Agregát s objemom 2,0 litra dosahuje výkon 143 kW (195 k) a maximálny krútiaci moment 400 Nm, pritom má spotrebu paliva iba 4,9 litra nafty na 100 kilometrov. Insignia BiTurbo zrýchľuje z pokoja na 100 km/h za 8,7 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 230 km/h. Všetky verzie s manuálnou prevodovkou sú štandardne vybavené systémom Štart/Stop.
Technickou lahôdkou nového naftového štvorvalca s priamym vstrekovaním paliva Common Rail je sekvenčný dvojstupňový systém prepĺňania. Táto technológia sa doteraz používala iba pri automobiloch vyšších cenových segmentov. Nový motor sa dá kombinovať s pohonom predných kolies alebo s pohonom všetkých kolies, Insignia 2.0 CDTI BiTurbo bude k dispozícii so všetkými verziami karosérie – liftback, sedan aj kombi.
Od nového roka 2012 sa v modelovom rade Opel Insignia objavia aj ďalšie technické inovácie. Každá verzia AWD s pohonom všetkých kolies sa bude dať objednať s podvozkom SuperSport, vybaveným modifikovanou prednou nápravou HiPerStrut zo špičkovej vysoko výkonnej verzie Insignia OPC. Táto predná náprava výrazne umocňuje jazdnú dynamiku vozidla.
Ďalšími novinkami v ponuke sú nové asistenčné systémy vodiča na báze radaru, zvyšujúce aktívnu bezpečnosť modelu Insignia. Zákazníci si budú môcť objednať adaptívny tempomat Adaptive Cruise Control (ACC) s pomocnými funkciami Following Distance Indication (FDI), ktorá vizuálne informuje vodiča o vzdialenosti od vozidla idúceho vpredu; Forward Collision Alert (FCA), ktorá vizuálnym a akustickým signálom upozorňuje vodiča na bezprostredné nebezpečenstvo kolízie s vozidlom idúcim vpredu a funkciou Collision Imminent Braking (CIB), ktorá automaticky spomalí vozidlo ak hrozí riziko kolízie.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?