Automobilka Audi dnes zverejnila oficiálne fotografie päťdverového modelu A1 s označením Sportback.
Audi v budúcom roku rozšíri model A1 o praktickú 5-dverovú verziu s označením Sportback. Recept na novú verziu bol pomerne jednoduchý, v zadnej časti pribudla dvojica dverí, za nimi je priestor pre malé trojuholníkové okno v C-stĺpiku.
Vonkajšie rozmery sa oproti pôvodnej trojdverovej verzii líšia minimálne, šírka a výška narástli zhodne o 6 mm. Upravený bol priestor za zadnými sedadlami, kde v štandardnom vyhotovení tróni dvojmiestna lavica, na želanie trojmiestna – bez príplatku. Podľa Audi pribudlo vzadu 11 mm priestoru do výšky a šírky, čo je v podstate zanedbateľné. Kufor s objemom 270 litrov ostáva zachovaný aj vo verzii Sportback.
Pod kapotou Audi A1 Sportback sa budú v ponuke rovnaké motory ako u trojdverovej verzie. Z benzínových motorov sú na výber 1,2 TFSI (63 kW/86 k) a 1,4 TFSI (90 kW/122 k, 136 kW/185 k), novinkou bude motor 1,4 TFSI (103 kW/140 k) s dvojicou odpojiteľných valcov. Z naftových motorov je na výber buď 1,6 TDI (66 kW/90 k, 77 kW/105 k), alebo 2,0 TDI (103 kW/140 k).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.