Automobilka Audi dnes zverejnila oficiálne fotografie päťdverového modelu A1 s označením Sportback.
Audi v budúcom roku rozšíri model A1 o praktickú 5-dverovú verziu s označením Sportback. Recept na novú verziu bol pomerne jednoduchý, v zadnej časti pribudla dvojica dverí, za nimi je priestor pre malé trojuholníkové okno v C-stĺpiku.
Vonkajšie rozmery sa oproti pôvodnej trojdverovej verzii líšia minimálne, šírka a výška narástli zhodne o 6 mm. Upravený bol priestor za zadnými sedadlami, kde v štandardnom vyhotovení tróni dvojmiestna lavica, na želanie trojmiestna – bez príplatku. Podľa Audi pribudlo vzadu 11 mm priestoru do výšky a šírky, čo je v podstate zanedbateľné. Kufor s objemom 270 litrov ostáva zachovaný aj vo verzii Sportback.
Pod kapotou Audi A1 Sportback sa budú v ponuke rovnaké motory ako u trojdverovej verzie. Z benzínových motorov sú na výber 1,2 TFSI (63 kW/86 k) a 1,4 TFSI (90 kW/122 k, 136 kW/185 k), novinkou bude motor 1,4 TFSI (103 kW/140 k) s dvojicou odpojiteľných valcov. Z naftových motorov je na výber buď 1,6 TDI (66 kW/90 k, 77 kW/105 k), alebo 2,0 TDI (103 kW/140 k).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?