Malý hybdit je odpovědí na útok Hondy Jazz a přináší úspornou technologii do městského balení. Jak vypadá?
Nový Prius C můžeme poměrně dobře připodobnit k modelu Yaris od tohoto výrobce. Na délku má necelé čtyři metry.
Pod kapotou prcka nalezneme, jak jinak, hybridní ústrojí založené na motoru o objemu 1,5 litru a elektromotoru. Přesný výkon nebyl zveřejněn, avšak tisková zpráva uvádí, že má novinka na jeden litr paliva dojet 35-40 kilometrů. Bavíme se tak o spotřebě kolem 2,6 litru a to je jistě zajímavá hodnota.
Dle úniku brožur však můžeme očekávat, že výkon novinky bude 74 koní z benzínového motoru a 61 koní z elektromotoru, v součtu však maximálně 100 koní.
Japonská premiéra pod jménem Aqua se odehraje na autosalonu Tokio, dále by se měl vůz představit v Austrálii a poté se rozprchne do celého světa.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.