Seat plánuje elektrickou budoucnost, vypustil dva prototypy

Seat
Seat, foto: Seat
Marek Litzman 11. listopadu 2011 11:31
Sdílej:

Seat taktéž chápe, že stále zpřísňující se ekonormy nepůjde splnit jinak než s pomocí elektřiny. Plánuje proto elektromobil.

Podobně jako Škoda, taktéž koncernový Seat má v plánu do sériové výroby dotáhnout elektromobil a mimo to také plug-in hybridní vůz. Proto představil prototypy elektromobilu Altea XL Electric Ecomotive a plug-in hybridu Leon TwinDrive Ecomotive.

Oba dva modely chce automobilka předat do testování vládním institucím ve Španělsku a z jejich provozu bude sbírat data pro svůj další vývoj.

Elektrická Altea XL má pod kapotou elektromobil o výkonu 115 koní, který dovede vůz rozpohybovat až na 135 km/h. Udávaný dojezd je taktéž 135 kilometrů. baterie jsou přitom uloženy pod sedačkami a neruší prostor pro cestující.

Hybridní Leon má menší baterie, které umožní dojezd až 52 km. Poté naskočí spalovací motor o nespecifikovaném výkonu.

Výsledek snažení by se měl dostavit v roce 2015. To má být představen plug-in hybridní vůz, o rok později přijde i elektromobil. V té době již samozřejmě současné vozy dostanou své nástupce.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.