Seat taktéž chápe, že stále zpřísňující se ekonormy nepůjde splnit jinak než s pomocí elektřiny. Plánuje proto elektromobil.
Podobně jako Škoda, taktéž koncernový Seat má v plánu do sériové výroby dotáhnout elektromobil a mimo to také plug-in hybridní vůz. Proto představil prototypy elektromobilu Altea XL Electric Ecomotive a plug-in hybridu Leon TwinDrive Ecomotive.
Oba dva modely chce automobilka předat do testování vládním institucím ve Španělsku a z jejich provozu bude sbírat data pro svůj další vývoj.
Elektrická Altea XL má pod kapotou elektromobil o výkonu 115 koní, který dovede vůz rozpohybovat až na 135 km/h. Udávaný dojezd je taktéž 135 kilometrů. baterie jsou přitom uloženy pod sedačkami a neruší prostor pro cestující.
Hybridní Leon má menší baterie, které umožní dojezd až 52 km. Poté naskočí spalovací motor o nespecifikovaném výkonu.
Výsledek snažení by se měl dostavit v roce 2015. To má být představen plug-in hybridní vůz, o rok později přijde i elektromobil. V té době již samozřejmě současné vozy dostanou své nástupce.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?