Volkswagen Passat CC dostáva po štyroch rokoch od uvedenia na trh facelift s novou maskou, zadnými svetlometmi a novými prvkami výbavy.
Životný cyklus luxusnejšej a elegantnejšej verzie Volkswagenu Passat s označením CC je po približne štyroch rokoch od uvedenia na trh zhruba v polovici, a tak prišiel čas na facelift. Jemne barokový dizajn plný rôznych oblých tvarov ostáva viac či menej zachovaný, výraznejšie zmeny zasiahli prednú časť a koncové svetlomety.
Prišla aj jedna zmena z oblasti marketingu - novinka už nebude niesť názov "Passat", bude sa volať jednoducho Volkswagen CC.
Faceliftovaný Volkswagen CC si odbije svoju premiéru už o pár týždňov na autoshow v Los Angeles, Volkswagen však uvoľnil oficiálne snímky už dnes. Najvýraznejšie zmeny na prednej časti zaznamenal tvar svetlometov spolu s maskou chladiča, s hojným využitím chrómu, čo má zapôsobiť luxusnejším dojmom. Svetlomety budú vybavené bi xenónovými výbojkami a denným svietením z LED diód už v základe, zadné skupinové svetlomety taktiež využívajú diódy. Tvar spodnej časti nárazníka sa priblížil obyčajnému Passatu a luxusnému Phaetonu, celok tak pôsobí aktuálne, korešponduje s aktuálnym dizajnovým smerom značky.
Samozrejmosťou v prvkoch výbavy bude systém na monitorovanie bdelosti vodiča, monitoring mŕtveho uhla, predkolízny systém so samočinným brzdením pred prekážkou, automatické diaľkové svetlá, automatické rozpoznávanie dopravných značiek, alebo ventilované predné sedadlá s masážnou funkciou.
Pod kapotou modelu CC bude všetko po starom, na výber budú naftové motory 2,0 TDI so štart/stop systémom, rovnako ako benzínové motory 1,8 TSI, 2,0 TSI a 3,6 TSI. Novinka sa dostane do predaja ešte v tomto roku.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?