Volkswagen Passat CC dostáva po štyroch rokoch od uvedenia na trh facelift s novou maskou, zadnými svetlometmi a novými prvkami výbavy.
Životný cyklus luxusnejšej a elegantnejšej verzie Volkswagenu Passat s označením CC je po približne štyroch rokoch od uvedenia na trh zhruba v polovici, a tak prišiel čas na facelift. Jemne barokový dizajn plný rôznych oblých tvarov ostáva viac či menej zachovaný, výraznejšie zmeny zasiahli prednú časť a koncové svetlomety.
Prišla aj jedna zmena z oblasti marketingu - novinka už nebude niesť názov "Passat", bude sa volať jednoducho Volkswagen CC.
Faceliftovaný Volkswagen CC si odbije svoju premiéru už o pár týždňov na autoshow v Los Angeles, Volkswagen však uvoľnil oficiálne snímky už dnes. Najvýraznejšie zmeny na prednej časti zaznamenal tvar svetlometov spolu s maskou chladiča, s hojným využitím chrómu, čo má zapôsobiť luxusnejším dojmom. Svetlomety budú vybavené bi xenónovými výbojkami a denným svietením z LED diód už v základe, zadné skupinové svetlomety taktiež využívajú diódy. Tvar spodnej časti nárazníka sa priblížil obyčajnému Passatu a luxusnému Phaetonu, celok tak pôsobí aktuálne, korešponduje s aktuálnym dizajnovým smerom značky.
Samozrejmosťou v prvkoch výbavy bude systém na monitorovanie bdelosti vodiča, monitoring mŕtveho uhla, predkolízny systém so samočinným brzdením pred prekážkou, automatické diaľkové svetlá, automatické rozpoznávanie dopravných značiek, alebo ventilované predné sedadlá s masážnou funkciou.
Pod kapotou modelu CC bude všetko po starom, na výber budú naftové motory 2,0 TDI so štart/stop systémom, rovnako ako benzínové motory 1,8 TSI, 2,0 TSI a 3,6 TSI. Novinka sa dostane do predaja ešte v tomto roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?