Audi A4 je nejdůležitějším stavebním kamenem modelové řady značky z Ingolstadtu. Je proto jasné, že si značka musí s každou sebemenší změnou velmi lámat hlavu.
Audi A4 je vůz s téměř čtyřicetiletou tradicí, která se odráží ve více než deseti milionech prodaných kusů. Současná generace se prodává od roku 2008 a proto je na čase ji zařídit menší facelift. Ten je nutný zejména kvůli příchodu nové generace BMW 3, které se představilo před několika dny.
Audi nemá ve zvyku postupovat revolučními kroky, a proto bude facelift od původní verze jen poměrně těžko odlišitelný. Přesto se při blízkém pohledu odhalí mnoho detailů, které pozměnily téměř každý kousek nového vozu. Rozsáhlé je použití techniky LED a to jak na světlech pro denní svícení, tak i na zadních lampách.
Délka vozů A4 zůstává prakticky nezměněna na 470 cm, liší se jen o milimetry pro jiné tvarování nárazníku. Modely S4 a Allroad jsou o centimetr a dva centimetry delší.
Interiér dostal nový ovladač systému MMI s upravenou ergonomií, zapracovalo se také na některých palubních systémech. I v tomto případě jde však spíše o vylepšování stávajících než o nové revoluční kroky.
Největší třesk nastal v oblasti motorizací. Průměrná spotřeba celé flotily poklesla o 11 %. K dispozici bude hned šestice dieselů, tři mají objem dva litry a dávají výkon 120, 142 a 176 koní. Do důchodu odchází starší 2,7 TDI a je nahrazen downgradovanou verzí třílitru. Ten je naladěn na 204 nebo 245 koní.
Benzíny bude zastupovat dvojice trojice čtyřválců, dva s objeme 1,8 litru (120 a 170 koní) a jeden s objemem dva litry a výkonem 210 koní. Vrcholem běžné A4 je třílitr o výkonu 272 koní, který je oslavenou verzí třílitru s modelu S4, jehož výkon 333 koní zůstává.
Všechny motory mají přímé vstřikování a jsou dopovány turbem. K dispozici bude výběr manuální převodovky, automatických bezestupňových převodovek CVT pro vozy s pohonem přední nápravy či sedmistupňovými S-tronicy pro vozy Quattro.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?