Audi A4, S4 a A4 Allroad s faceliftem jdou do boje

A4
A4, foto: Audi
Marek Litzman 27. října 2011 12:55
Sdílej:

Audi A4 je nejdůležitějším stavebním kamenem modelové řady značky z Ingolstadtu. Je proto jasné, že si značka musí s každou sebemenší změnou velmi lámat hlavu.

Audi A4 je vůz s téměř čtyřicetiletou tradicí, která se odráží ve více než deseti milionech prodaných kusů. Současná generace se prodává od roku 2008 a proto je na čase ji zařídit menší facelift. Ten je nutný zejména kvůli příchodu nové generace BMW 3, které se představilo před několika dny.

 Audi nemá ve zvyku postupovat revolučními kroky, a proto bude facelift od původní verze jen poměrně těžko odlišitelný. Přesto se při blízkém pohledu odhalí mnoho detailů, které pozměnily téměř každý kousek nového vozu. Rozsáhlé je použití techniky LED a to jak na světlech pro denní svícení, tak i na zadních lampách.

Délka vozů A4 zůstává prakticky nezměněna na 470 cm, liší se jen o milimetry pro jiné tvarování nárazníku.  Modely S4 a Allroad jsou o centimetr a dva centimetry delší.

Interiér dostal nový ovladač systému MMI s upravenou ergonomií, zapracovalo se také na některých palubních systémech. I v tomto případě jde však spíše o vylepšování stávajících než o nové revoluční kroky.

Největší třesk nastal v oblasti motorizací. Průměrná spotřeba celé flotily poklesla o 11 %. K dispozici bude hned šestice dieselů, tři mají objem dva litry a dávají výkon 120, 142 a 176 koní. Do důchodu odchází starší 2,7 TDI a je nahrazen downgradovanou verzí třílitru.  Ten je naladěn na 204 nebo 245 koní.

 Benzíny bude zastupovat dvojice trojice čtyřválců, dva s objeme 1,8 litru (120 a 170 koní) a jeden s objemem dva litry a výkonem 210 koní. Vrcholem běžné A4 je třílitr o výkonu 272 koní, který je oslavenou verzí třílitru s modelu S4, jehož výkon 333 koní zůstává.

Všechny motory mají přímé vstřikování a jsou dopovány turbem. K dispozici bude výběr manuální převodovky, automatických bezestupňových převodovek CVT pro vozy s pohonem přední nápravy či sedmistupňovými S-tronicy pro vozy Quattro.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.