Audi A4 je nejdůležitějším stavebním kamenem modelové řady značky z Ingolstadtu. Je proto jasné, že si značka musí s každou sebemenší změnou velmi lámat hlavu.
Audi A4 je vůz s téměř čtyřicetiletou tradicí, která se odráží ve více než deseti milionech prodaných kusů. Současná generace se prodává od roku 2008 a proto je na čase ji zařídit menší facelift. Ten je nutný zejména kvůli příchodu nové generace BMW 3, které se představilo před několika dny.
Audi nemá ve zvyku postupovat revolučními kroky, a proto bude facelift od původní verze jen poměrně těžko odlišitelný. Přesto se při blízkém pohledu odhalí mnoho detailů, které pozměnily téměř každý kousek nového vozu. Rozsáhlé je použití techniky LED a to jak na světlech pro denní svícení, tak i na zadních lampách.
Délka vozů A4 zůstává prakticky nezměněna na 470 cm, liší se jen o milimetry pro jiné tvarování nárazníku. Modely S4 a Allroad jsou o centimetr a dva centimetry delší.
Interiér dostal nový ovladač systému MMI s upravenou ergonomií, zapracovalo se také na některých palubních systémech. I v tomto případě jde však spíše o vylepšování stávajících než o nové revoluční kroky.
Největší třesk nastal v oblasti motorizací. Průměrná spotřeba celé flotily poklesla o 11 %. K dispozici bude hned šestice dieselů, tři mají objem dva litry a dávají výkon 120, 142 a 176 koní. Do důchodu odchází starší 2,7 TDI a je nahrazen downgradovanou verzí třílitru. Ten je naladěn na 204 nebo 245 koní.
Benzíny bude zastupovat dvojice trojice čtyřválců, dva s objeme 1,8 litru (120 a 170 koní) a jeden s objemem dva litry a výkonem 210 koní. Vrcholem běžné A4 je třílitr o výkonu 272 koní, který je oslavenou verzí třílitru s modelu S4, jehož výkon 333 koní zůstává.
Všechny motory mají přímé vstřikování a jsou dopovány turbem. K dispozici bude výběr manuální převodovky, automatických bezestupňových převodovek CVT pro vozy s pohonem přední nápravy či sedmistupňovými S-tronicy pro vozy Quattro.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.