Audi A4, S4 a A4 Allroad s faceliftem jdou do boje

A4
A4, foto: Audi
Marek Litzman 27. října 2011 12:55
Sdílej:

Audi A4 je nejdůležitějším stavebním kamenem modelové řady značky z Ingolstadtu. Je proto jasné, že si značka musí s každou sebemenší změnou velmi lámat hlavu.

Audi A4 je vůz s téměř čtyřicetiletou tradicí, která se odráží ve více než deseti milionech prodaných kusů. Současná generace se prodává od roku 2008 a proto je na čase ji zařídit menší facelift. Ten je nutný zejména kvůli příchodu nové generace BMW 3, které se představilo před několika dny.

 Audi nemá ve zvyku postupovat revolučními kroky, a proto bude facelift od původní verze jen poměrně těžko odlišitelný. Přesto se při blízkém pohledu odhalí mnoho detailů, které pozměnily téměř každý kousek nového vozu. Rozsáhlé je použití techniky LED a to jak na světlech pro denní svícení, tak i na zadních lampách.

Délka vozů A4 zůstává prakticky nezměněna na 470 cm, liší se jen o milimetry pro jiné tvarování nárazníku.  Modely S4 a Allroad jsou o centimetr a dva centimetry delší.

Interiér dostal nový ovladač systému MMI s upravenou ergonomií, zapracovalo se také na některých palubních systémech. I v tomto případě jde však spíše o vylepšování stávajících než o nové revoluční kroky.

Největší třesk nastal v oblasti motorizací. Průměrná spotřeba celé flotily poklesla o 11 %. K dispozici bude hned šestice dieselů, tři mají objem dva litry a dávají výkon 120, 142 a 176 koní. Do důchodu odchází starší 2,7 TDI a je nahrazen downgradovanou verzí třílitru.  Ten je naladěn na 204 nebo 245 koní.

 Benzíny bude zastupovat dvojice trojice čtyřválců, dva s objeme 1,8 litru (120 a 170 koní) a jeden s objemem dva litry a výkonem 210 koní. Vrcholem běžné A4 je třílitr o výkonu 272 koní, který je oslavenou verzí třílitru s modelu S4, jehož výkon 333 koní zůstává.

Všechny motory mají přímé vstřikování a jsou dopovány turbem. K dispozici bude výběr manuální převodovky, automatických bezestupňových převodovek CVT pro vozy s pohonem přední nápravy či sedmistupňovými S-tronicy pro vozy Quattro.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?