Audi A4 je nejdůležitějším stavebním kamenem modelové řady značky z Ingolstadtu. Je proto jasné, že si značka musí s každou sebemenší změnou velmi lámat hlavu.
Audi A4 je vůz s téměř čtyřicetiletou tradicí, která se odráží ve více než deseti milionech prodaných kusů. Současná generace se prodává od roku 2008 a proto je na čase ji zařídit menší facelift. Ten je nutný zejména kvůli příchodu nové generace BMW 3, které se představilo před několika dny.
Audi nemá ve zvyku postupovat revolučními kroky, a proto bude facelift od původní verze jen poměrně těžko odlišitelný. Přesto se při blízkém pohledu odhalí mnoho detailů, které pozměnily téměř každý kousek nového vozu. Rozsáhlé je použití techniky LED a to jak na světlech pro denní svícení, tak i na zadních lampách.
Délka vozů A4 zůstává prakticky nezměněna na 470 cm, liší se jen o milimetry pro jiné tvarování nárazníku. Modely S4 a Allroad jsou o centimetr a dva centimetry delší.
Interiér dostal nový ovladač systému MMI s upravenou ergonomií, zapracovalo se také na některých palubních systémech. I v tomto případě jde však spíše o vylepšování stávajících než o nové revoluční kroky.
Největší třesk nastal v oblasti motorizací. Průměrná spotřeba celé flotily poklesla o 11 %. K dispozici bude hned šestice dieselů, tři mají objem dva litry a dávají výkon 120, 142 a 176 koní. Do důchodu odchází starší 2,7 TDI a je nahrazen downgradovanou verzí třílitru. Ten je naladěn na 204 nebo 245 koní.
Benzíny bude zastupovat dvojice trojice čtyřválců, dva s objeme 1,8 litru (120 a 170 koní) a jeden s objemem dva litry a výkonem 210 koní. Vrcholem běžné A4 je třílitr o výkonu 272 koní, který je oslavenou verzí třílitru s modelu S4, jehož výkon 333 koní zůstává.
Všechny motory mají přímé vstřikování a jsou dopovány turbem. K dispozici bude výběr manuální převodovky, automatických bezestupňových převodovek CVT pro vozy s pohonem přední nápravy či sedmistupňovými S-tronicy pro vozy Quattro.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?