O připravovaném "malém" sporťáku 4C jsme vás již informovali. Prozatím jej italové předvádějí na autosalonech jako koncept.
Nyní uvolnili bližší informace o pohoném agregátu který se stane srdcem Alfy Romeo 4C. Bude se jednat o naprosto nový agregát, přeplňovaný čtyřválec objemu 1,8 litru s výkonovou špičkou 300 koňských sil. Možná to nevypadá jako nijak závtŕatné číslo, dokud nezazní, že pohotovostní hmotnost typu 4C by se měla pohybovat kolem 850 kg. Dynamické parametry sporťáčku o délce 4 metry pak nejlépe vystihne poměr váha/výkon 2,8 kg na koně! To už není parametr příliš vzdálený od supersportu sesterského Ferrari 458 Italia (2,4 kg na koně).
Na model 4C se můžeme těšit v polovině roku 2013 kdy by se měl dostat do prodeje. Prozatím se spekuluje o prodejní ceně na hranici milionu korun.
Ale zpět k novému přeplňovanému čtyřválci. Ten zažije ve 4C svou premiéru. Zmíněná třísetkoňová verze bude nejsilnější verzí tohoto motoru. V dalších slabších specifikacích by se měl motor objevit i v dalších modelech značky, třeba v nástupci typu 159 jež vyjede pod označením Giulia v roce 2014. Motor bude schopen zástavby podélné tak příčné, samozřejmostí u něj bude splnění normy Euro 6. Produkce poběží v motorárně Pratola Serra.
zdroj: carscoop.blogspot.com
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.