BMW představilo hybridní verzi sedanu 5. Spotřebuje méně paliva, převeze méně nákladu, dovede jet o chlup rychleji a nabízí velmi pokročilou elektroniku.
BMW do novinky použila podobný systém, jaký již prodává například u modelu 7 ActiveHybrid. I tady tak najdeme sadu baterií ukrytou v kufru, jehož kapacita je tak snížena na 375 litrů z původních 520. Sada baterií s kapacitou 675 Wh dovede autonomně živit vůz na trase dlouhé 4 km, ale dobíjení je možné provádět jen brzděním za jízdy, do zásuvky vůz připojit nejde.
Elektromotor o výkonu 55 koní je umístěn v osmistupňové převodovce, která také převádí výkon ze spalovacího třílitrového šestiválce o výkonu 306 koní. Finální maximální výkon je 340 koní.
Úsporná technologie dovolila snížit spotřebu o dva litry na přibližně 6,5 l/100 km (liší se v závislosti na výbavě), z klidu na stovku přitom zrychlí za 5,9 sekundy.
Za pozornost stojí vyspělá elektronika systému. Spolupracuje s navigačním systémem a díky predikci trasy dovede přednabít akumulátor pro místa, kde očekává větší spotřebu energie, tedy místa s častými zácpami či náročnými silnicemi.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.