BMW představilo hybridní verzi sedanu 5. Spotřebuje méně paliva, převeze méně nákladu, dovede jet o chlup rychleji a nabízí velmi pokročilou elektroniku.
BMW do novinky použila podobný systém, jaký již prodává například u modelu 7 ActiveHybrid. I tady tak najdeme sadu baterií ukrytou v kufru, jehož kapacita je tak snížena na 375 litrů z původních 520. Sada baterií s kapacitou 675 Wh dovede autonomně živit vůz na trase dlouhé 4 km, ale dobíjení je možné provádět jen brzděním za jízdy, do zásuvky vůz připojit nejde.
Elektromotor o výkonu 55 koní je umístěn v osmistupňové převodovce, která také převádí výkon ze spalovacího třílitrového šestiválce o výkonu 306 koní. Finální maximální výkon je 340 koní.
Úsporná technologie dovolila snížit spotřebu o dva litry na přibližně 6,5 l/100 km (liší se v závislosti na výbavě), z klidu na stovku přitom zrychlí za 5,9 sekundy.
Za pozornost stojí vyspělá elektronika systému. Spolupracuje s navigačním systémem a díky predikci trasy dovede přednabít akumulátor pro místa, kde očekává větší spotřebu energie, tedy místa s častými zácpami či náročnými silnicemi.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?