BMW představilo hybridní verzi sedanu 5. Spotřebuje méně paliva, převeze méně nákladu, dovede jet o chlup rychleji a nabízí velmi pokročilou elektroniku.
BMW do novinky použila podobný systém, jaký již prodává například u modelu 7 ActiveHybrid. I tady tak najdeme sadu baterií ukrytou v kufru, jehož kapacita je tak snížena na 375 litrů z původních 520. Sada baterií s kapacitou 675 Wh dovede autonomně živit vůz na trase dlouhé 4 km, ale dobíjení je možné provádět jen brzděním za jízdy, do zásuvky vůz připojit nejde.
Elektromotor o výkonu 55 koní je umístěn v osmistupňové převodovce, která také převádí výkon ze spalovacího třílitrového šestiválce o výkonu 306 koní. Finální maximální výkon je 340 koní.
Úsporná technologie dovolila snížit spotřebu o dva litry na přibližně 6,5 l/100 km (liší se v závislosti na výbavě), z klidu na stovku přitom zrychlí za 5,9 sekundy.
Za pozornost stojí vyspělá elektronika systému. Spolupracuje s navigačním systémem a díky predikci trasy dovede přednabít akumulátor pro místa, kde očekává větší spotřebu energie, tedy místa s častými zácpami či náročnými silnicemi.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?