BMW představilo hybridní verzi sedanu 5. Spotřebuje méně paliva, převeze méně nákladu, dovede jet o chlup rychleji a nabízí velmi pokročilou elektroniku.
BMW do novinky použila podobný systém, jaký již prodává například u modelu 7 ActiveHybrid. I tady tak najdeme sadu baterií ukrytou v kufru, jehož kapacita je tak snížena na 375 litrů z původních 520. Sada baterií s kapacitou 675 Wh dovede autonomně živit vůz na trase dlouhé 4 km, ale dobíjení je možné provádět jen brzděním za jízdy, do zásuvky vůz připojit nejde.
Elektromotor o výkonu 55 koní je umístěn v osmistupňové převodovce, která také převádí výkon ze spalovacího třílitrového šestiválce o výkonu 306 koní. Finální maximální výkon je 340 koní.
Úsporná technologie dovolila snížit spotřebu o dva litry na přibližně 6,5 l/100 km (liší se v závislosti na výbavě), z klidu na stovku přitom zrychlí za 5,9 sekundy.
Za pozornost stojí vyspělá elektronika systému. Spolupracuje s navigačním systémem a díky predikci trasy dovede přednabít akumulátor pro místa, kde očekává větší spotřebu energie, tedy místa s častými zácpami či náročnými silnicemi.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.