Nenechte s zmást názvem, ačkoliv má tento vůz v názvu odkaz na model C4, nejde o žádné oplastované nedochůdče, ale o klasické SUV.
Citroën C4 dostal dalšího bratříčka. Mimo luxusnější verze DS4 a dvou verzí praktických, které jsou známé jako Picasso a Grand Picasso, je tu nyní i SUV.
Novinka se představila na několika oficiálních snímcích zatím jen ve vnějším designu. Ten navazuje na modely C4 a DS4, ale je jasně svébytný a prakticky by nebyl problém nazývat novinku samostatnou řadou.
Motorová nabídka je zatím naplněna jen dvěma agregáty, které mají objem 1,6 litru. Jde o diesel s výkonem 110 koní a benzín s výkonem o pět koní vyšším. Časem by se mohl objevit i nějaký ten dvoulitr. K dipozici bude pětistupňová převodovka pro diesel a šestistupňová pro benzín. Zatímco zážehový motor bude k dipozici jen s pohonem přední nápravy, diesel nabídne i čtyřkolku.
Tisková zpráva nám také říká, že délka novinky bude 434 cm, kufr nabídne 442 litrů objemu. Přesné datum zahájení prodejů zatím neznáme, avšak nastane někdy v první polovině příštího roku.
Navíc přidáváme oficiální tiskovou zprávu Citroënu se všemi zveřejněnými detaily:
V návaznosti na komerční úspěch nového CITROËNU C4, který byl od svého uvedení na trh na podzim roku 2010 vyroben ve více než 100 000 exemplářích, rozšiřuje značka svou nabídku o zcela nový model: CITROËN C4 AIRCROSS. S tímto novým modelem se CITROËN odvážil změnit tradiční rysy kompaktního SUV. Propojením designu a technologické inovace se model CITROËN C4 AIRCROSS přizpůsobí současnému životnímu stylu a umožní únik z každodenní reality. Nová silueta vychází ze zkušeností značky, kombinuje pohybové schopnosti terénního vozu s komfortem a jízdními vlastnostmi sedanu. Dle motorizace jsou dostupné dvě verze s pohonem na dvě nebo na všechna čtyři kola. Vůz CITROËN C4 AIRCROSS bude uveden na trh na konci prvního pololetí roku 2012, a pokud jde o emise CO2 bude se pohybovat na předních pozicích ve svém segmentu.
Výrazný styl se promítá do hodnot CITROËNU Styl vozu CITROËN C4 AIRCROSS nezapře geny značky a zároveň v sobě snoubí dynamičnost výrazných tvarů modelů z řady terénních vozidel. Charakteristické rysy výrazného stylu: příď s horizontálními liniemi je na koncích zvýrazněná odlišně tvarovanými aerodynamickými nasávacími otvory, které podtrhují její kompaktní vzhled. Dynamicky vymodelovaný tvar kapoty, nepřehlédnutelný z místa řidiče, rozšířené podběhy kol a zredukované převisy dveří ještě více podtrhují pocit robustnosti, jež vyvolává tato mimořádná silueta. Smysl pro detail: každý prvek byl navržen tak, aby harmonicky spojil styl a výkonnost. LED osvětlení zabudované vertikálně v přední části nasávacích otvorů propůjčuje CITROËNU C4 AIRCROSS typický světelný podpis rozpoznatelný ve dne i v noci. Nadstandardní rozměr 18palcových kol a zpracování zadních světel, jež nalezly inspiraci přímo v konceptu Hypnos, byly propracovány tak, aby zoptimalizovaly proudění vzduchu a umožnily snížit emise CO2.
Sofistikovaný design: vůz CITROËN C4 AIRCROSS je vybaven blikači ve zpětných zrcátkách, specifickými obrysy zadních světlometů a parkovací kamerou zabudovanou v chromované liště na zádi.
Výrazný styl vozu přímo přejímá designové prvky typické pro CITROËN: profil podtrhuje vypracovaná linie ve tvaru obrácené žraločí ploutve, která zároveň připomíná nápadný vzhled bočních oken Hypnosu. Navíc je boční část dozdobena chromovaným nápisem potvrzujícím, že vůz patří do rodiny SUV této značky.
Inteligentní vůz s možností výběru pohonu Díky zabudovanému systému řízení poslední generace nabízí vůz CITROËN C4 AIRCROSS optimální manipulaci při řízení za všech okolností. Tato technologie především umožňuje jet neustále s pohonem všech kol a poskytuje nejlepší rozložení točivého momentu mezi přední a zadní kola. Podle svých přání a potřeb má řidič k dispozici unikátní ovládání umístěné za řadící pákou, které mu umožňuje vybrat si manuálně jeden ze tří režimů řízení: režim pohonu na 2 kola (2WD) pro optimalizaci spotřeby paliva, režim pohonu 4x4 (4WD), který automaticky rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu, či režim „lock“, který zvyšuje točivý moment přenášený na zadní kola, aby poskytl maximální trakci v náročných podmínkách.
Snižování úrovně emisí CO2 V souladu se závazky značky k zachování čistého životního prostředí vůz CITROËN C4 AIRCROSS patří na přední pozice v rámci své třídy z hlediska emisí CO2. Je vybaven motorem HDi 110 spojeným se šestistupňovou manuální převodovkou. A aby si každý mohl vybrat verzi, která nejlépe vyhovuje jeho životnímu stylu, bude motor HDi 110 k dispozici ve dvou verzích pro pohon na 2 kola a pro pohon 4x4. Vůz CITROËN C4 AIRCROSS bude od svého uvedení na trh k dostání také s motorem HDi 150 (i ten bude dostupný ve dvou verzích pro pohon na 2 a 4 kola s manuální šestistupňovou převodovkou) a benzínovým motorem 1.6i 115 k (dostupný ve dvou verzích pro pohon na 2 kola a s manuální pětistupňovou převodovkou).
Kompaktnost, snadná ovladatelnost a požitek z jízdy Díky kompaktní siluetě (délka 4,34 m; šířka 1,80 m; výška 1,63 m) a snadné ovladatelnosti (průměr otáčení 10,6 m) se může vůz bez problémů pohybovat v městském prostředí. Kombinace vozidla patřícího do vyššího segmentu, prostor pro cestující (5 míst) a objem kufru (442 l) splňují snadno požadavky moderního životního stylu. Optimální spojení komfortu, jízdních vlastností a přilnavosti k povrchu bylo specifickým prvkem zaměřeným na zachování typických znaků odpovídajících hodnotám CITROËNU.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?