Citroën představuje nové menší SUV C4 Aircross

Marek Litzman, 30. září 2011, 11:10 Google+

Nenechte s zmást názvem, ačkoliv má tento vůz v názvu odkaz na model C4, nejde o žádné oplastované nedochůdče, ale o klasické SUV.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
C4 Aircross

C4 Aircross | foto: Citroën

Sdílejte článek

Citroën C4 dostal dalšího bratříčka. Mimo luxusnější verze DS4 a dvou verzí praktických, které jsou známé jako Picasso a Grand Picasso, je tu nyní i SUV.

Novinka se představila na několika oficiálních snímcích zatím jen ve vnějším designu. Ten navazuje na modely C4 a DS4, ale je jasně svébytný a prakticky by nebyl problém nazývat novinku samostatnou řadou.

Motorová nabídka je zatím naplněna jen dvěma agregáty, které mají objem 1,6 litru. Jde o diesel s výkonem 110 koní a benzín s výkonem o pět koní vyšším. Časem by se mohl objevit i nějaký ten dvoulitr. K dipozici bude pětistupňová převodovka pro diesel a šestistupňová pro benzín. Zatímco zážehový motor bude k dipozici jen s pohonem přední nápravy, diesel nabídne i čtyřkolku.

Tisková zpráva nám také říká, že délka novinky bude 434 cm, kufr nabídne 442 litrů objemu. Přesné datum zahájení prodejů zatím neznáme, avšak nastane někdy v první polovině příštího roku.

 

 


Navíc přidáváme oficiální tiskovou zprávu Citroënu se všemi zveřejněnými detaily:

V návaznosti na komerční úspěch nového CITROËNU C4, který byl od svého uvedení na trh na podzim roku 2010 vyroben ve více než 100 000 exemplářích, rozšiřuje značka svou nabídku o zcela nový model: CITROËN C4 AIRCROSS. S tímto novým modelem se CITROËN odvážil změnit tradiční rysy kompaktního SUV. Propojením designu a technologické inovace se model CITROËN C4 AIRCROSS přizpůsobí současnému životnímu stylu a umožní únik z každodenní reality. Nová silueta vychází ze zkušeností značky, kombinuje pohybové schopnosti terénního vozu s komfortem a jízdními vlastnostmi sedanu. Dle motorizace jsou dostupné dvě verze s pohonem na dvě nebo na všechna čtyři kola. Vůz CITROËN C4 AIRCROSS bude uveden na trh na konci prvního pololetí roku 2012, a pokud jde o emise CO2 bude se pohybovat na předních pozicích ve svém segmentu.

Výrazný styl se promítá do hodnot CITROËNU
 Styl vozu CITROËN C4 AIRCROSS nezapře geny značky a zároveň v sobě snoubí dynamičnost výrazných tvarů modelů z řady terénních vozidel. Charakteristické rysy výrazného stylu: příď s horizontálními liniemi je na koncích zvýrazněná odlišně tvarovanými aerodynamickými nasávacími otvory, které podtrhují její kompaktní vzhled. Dynamicky vymodelovaný tvar kapoty, nepřehlédnutelný z místa řidiče, rozšířené podběhy kol a zredukované převisy dveří ještě více podtrhují pocit robustnosti, jež vyvolává tato mimořádná silueta. Smysl pro detail: každý prvek byl navržen tak, aby harmonicky spojil styl a výkonnost. LED osvětlení zabudované vertikálně v přední části nasávacích otvorů propůjčuje CITROËNU C4 AIRCROSS typický světelný podpis rozpoznatelný ve dne i v noci. Nadstandardní rozměr 18palcových kol a zpracování zadních světel, jež nalezly inspiraci přímo v konceptu Hypnos, byly propracovány tak, aby zoptimalizovaly proudění vzduchu a umožnily snížit emise CO2.

Sofistikovaný design: vůz CITROËN C4 AIRCROSS je vybaven blikači ve zpětných zrcátkách, specifickými obrysy zadních světlometů a parkovací kamerou zabudovanou v chromované liště na zádi.

Výrazný styl vozu přímo přejímá designové prvky typické pro CITROËN: profil podtrhuje vypracovaná linie ve tvaru obrácené žraločí ploutve, která zároveň připomíná nápadný vzhled bočních oken Hypnosu. Navíc je boční část dozdobena chromovaným nápisem potvrzujícím, že vůz patří do rodiny SUV této značky.

Inteligentní vůz s možností výběru pohonu
Díky zabudovanému systému řízení poslední generace nabízí vůz CITROËN C4 AIRCROSS optimální manipulaci při řízení za všech okolností. Tato technologie především umožňuje jet neustále s pohonem všech kol a poskytuje nejlepší rozložení točivého momentu mezi přední a zadní kola. Podle svých přání a potřeb má řidič k dispozici unikátní ovládání umístěné za řadící pákou, které mu umožňuje vybrat si manuálně jeden ze tří režimů řízení: režim pohonu na 2 kola (2WD) pro optimalizaci spotřeby paliva, režim pohonu 4x4 (4WD), který automaticky rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu, či režim „lock“, který zvyšuje točivý moment přenášený na zadní kola, aby poskytl maximální trakci v náročných podmínkách.

Snižování úrovně emisí CO2
V souladu se závazky značky k zachování čistého životního prostředí vůz CITROËN C4 AIRCROSS patří na přední pozice v rámci své třídy z hlediska emisí CO2. Je vybaven motorem HDi 110 spojeným se šestistupňovou manuální převodovkou. A aby si každý mohl vybrat verzi, která nejlépe vyhovuje jeho životnímu stylu, bude motor HDi 110 k dispozici ve dvou verzích pro pohon na 2 kola a pro pohon 4x4. Vůz CITROËN C4 AIRCROSS bude od svého uvedení na trh k dostání také s motorem HDi 150 (i ten bude dostupný ve dvou verzích pro pohon na 2 a 4 kola s manuální šestistupňovou převodovkou) a benzínovým motorem 1.6i 115 k (dostupný ve dvou verzích pro pohon na 2 kola a s manuální pětistupňovou převodovkou).

Kompaktnost, snadná ovladatelnost a požitek z jízdy
Díky kompaktní siluetě (délka 4,34 m; šířka 1,80 m; výška 1,63 m) a snadné ovladatelnosti (průměr otáčení 10,6 m) se může vůz bez problémů pohybovat v městském prostředí. Kombinace vozidla patřícího do vyššího segmentu, prostor pro cestující (5 míst) a objem kufru (442 l) splňují snadno požadavky moderního životního stylu. Optimální spojení komfortu, jízdních vlastností a přilnavosti k povrchu bylo specifickým prvkem zaměřeným na zachování typických znaků odpovídajících hodnotám CITROËNU.

Vytisknout

Diskuze: Citroën představuje nové menší SUV C4 Aircross

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

F-150

Ford inovuje poplární model F-150, má dlouhý dojezd

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud