Nenechte s zmást názvem, ačkoliv má tento vůz v názvu odkaz na model C4, nejde o žádné oplastované nedochůdče, ale o klasické SUV.
Citroën C4 dostal dalšího bratříčka. Mimo luxusnější verze DS4 a dvou verzí praktických, které jsou známé jako Picasso a Grand Picasso, je tu nyní i SUV.
Novinka se představila na několika oficiálních snímcích zatím jen ve vnějším designu. Ten navazuje na modely C4 a DS4, ale je jasně svébytný a prakticky by nebyl problém nazývat novinku samostatnou řadou.
Motorová nabídka je zatím naplněna jen dvěma agregáty, které mají objem 1,6 litru. Jde o diesel s výkonem 110 koní a benzín s výkonem o pět koní vyšším. Časem by se mohl objevit i nějaký ten dvoulitr. K dipozici bude pětistupňová převodovka pro diesel a šestistupňová pro benzín. Zatímco zážehový motor bude k dipozici jen s pohonem přední nápravy, diesel nabídne i čtyřkolku.
Tisková zpráva nám také říká, že délka novinky bude 434 cm, kufr nabídne 442 litrů objemu. Přesné datum zahájení prodejů zatím neznáme, avšak nastane někdy v první polovině příštího roku.
Navíc přidáváme oficiální tiskovou zprávu Citroënu se všemi zveřejněnými detaily:
V návaznosti na komerční úspěch nového CITROËNU C4, který byl od svého uvedení na trh na podzim roku 2010 vyroben ve více než 100 000 exemplářích, rozšiřuje značka svou nabídku o zcela nový model: CITROËN C4 AIRCROSS. S tímto novým modelem se CITROËN odvážil změnit tradiční rysy kompaktního SUV. Propojením designu a technologické inovace se model CITROËN C4 AIRCROSS přizpůsobí současnému životnímu stylu a umožní únik z každodenní reality. Nová silueta vychází ze zkušeností značky, kombinuje pohybové schopnosti terénního vozu s komfortem a jízdními vlastnostmi sedanu. Dle motorizace jsou dostupné dvě verze s pohonem na dvě nebo na všechna čtyři kola. Vůz CITROËN C4 AIRCROSS bude uveden na trh na konci prvního pololetí roku 2012, a pokud jde o emise CO2 bude se pohybovat na předních pozicích ve svém segmentu.
Výrazný styl se promítá do hodnot CITROËNU Styl vozu CITROËN C4 AIRCROSS nezapře geny značky a zároveň v sobě snoubí dynamičnost výrazných tvarů modelů z řady terénních vozidel. Charakteristické rysy výrazného stylu: příď s horizontálními liniemi je na koncích zvýrazněná odlišně tvarovanými aerodynamickými nasávacími otvory, které podtrhují její kompaktní vzhled. Dynamicky vymodelovaný tvar kapoty, nepřehlédnutelný z místa řidiče, rozšířené podběhy kol a zredukované převisy dveří ještě více podtrhují pocit robustnosti, jež vyvolává tato mimořádná silueta. Smysl pro detail: každý prvek byl navržen tak, aby harmonicky spojil styl a výkonnost. LED osvětlení zabudované vertikálně v přední části nasávacích otvorů propůjčuje CITROËNU C4 AIRCROSS typický světelný podpis rozpoznatelný ve dne i v noci. Nadstandardní rozměr 18palcových kol a zpracování zadních světel, jež nalezly inspiraci přímo v konceptu Hypnos, byly propracovány tak, aby zoptimalizovaly proudění vzduchu a umožnily snížit emise CO2.
Sofistikovaný design: vůz CITROËN C4 AIRCROSS je vybaven blikači ve zpětných zrcátkách, specifickými obrysy zadních světlometů a parkovací kamerou zabudovanou v chromované liště na zádi.
Výrazný styl vozu přímo přejímá designové prvky typické pro CITROËN: profil podtrhuje vypracovaná linie ve tvaru obrácené žraločí ploutve, která zároveň připomíná nápadný vzhled bočních oken Hypnosu. Navíc je boční část dozdobena chromovaným nápisem potvrzujícím, že vůz patří do rodiny SUV této značky.
Inteligentní vůz s možností výběru pohonu Díky zabudovanému systému řízení poslední generace nabízí vůz CITROËN C4 AIRCROSS optimální manipulaci při řízení za všech okolností. Tato technologie především umožňuje jet neustále s pohonem všech kol a poskytuje nejlepší rozložení točivého momentu mezi přední a zadní kola. Podle svých přání a potřeb má řidič k dispozici unikátní ovládání umístěné za řadící pákou, které mu umožňuje vybrat si manuálně jeden ze tří režimů řízení: režim pohonu na 2 kola (2WD) pro optimalizaci spotřeby paliva, režim pohonu 4x4 (4WD), který automaticky rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu, či režim „lock“, který zvyšuje točivý moment přenášený na zadní kola, aby poskytl maximální trakci v náročných podmínkách.
Snižování úrovně emisí CO2 V souladu se závazky značky k zachování čistého životního prostředí vůz CITROËN C4 AIRCROSS patří na přední pozice v rámci své třídy z hlediska emisí CO2. Je vybaven motorem HDi 110 spojeným se šestistupňovou manuální převodovkou. A aby si každý mohl vybrat verzi, která nejlépe vyhovuje jeho životnímu stylu, bude motor HDi 110 k dispozici ve dvou verzích pro pohon na 2 kola a pro pohon 4x4. Vůz CITROËN C4 AIRCROSS bude od svého uvedení na trh k dostání také s motorem HDi 150 (i ten bude dostupný ve dvou verzích pro pohon na 2 a 4 kola s manuální šestistupňovou převodovkou) a benzínovým motorem 1.6i 115 k (dostupný ve dvou verzích pro pohon na 2 kola a s manuální pětistupňovou převodovkou).
Kompaktnost, snadná ovladatelnost a požitek z jízdy Díky kompaktní siluetě (délka 4,34 m; šířka 1,80 m; výška 1,63 m) a snadné ovladatelnosti (průměr otáčení 10,6 m) se může vůz bez problémů pohybovat v městském prostředí. Kombinace vozidla patřícího do vyššího segmentu, prostor pro cestující (5 míst) a objem kufru (442 l) splňují snadno požadavky moderního životního stylu. Optimální spojení komfortu, jízdních vlastností a přilnavosti k povrchu bylo specifickým prvkem zaměřeným na zachování typických znaků odpovídajících hodnotám CITROËNU.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?