Nenechte s zmást názvem, ačkoliv má tento vůz v názvu odkaz na model C4, nejde o žádné oplastované nedochůdče, ale o klasické SUV.
Citroën C4 dostal dalšího bratříčka. Mimo luxusnější verze DS4 a dvou verzí praktických, které jsou známé jako Picasso a Grand Picasso, je tu nyní i SUV.
Novinka se představila na několika oficiálních snímcích zatím jen ve vnějším designu. Ten navazuje na modely C4 a DS4, ale je jasně svébytný a prakticky by nebyl problém nazývat novinku samostatnou řadou.
Motorová nabídka je zatím naplněna jen dvěma agregáty, které mají objem 1,6 litru. Jde o diesel s výkonem 110 koní a benzín s výkonem o pět koní vyšším. Časem by se mohl objevit i nějaký ten dvoulitr. K dipozici bude pětistupňová převodovka pro diesel a šestistupňová pro benzín. Zatímco zážehový motor bude k dipozici jen s pohonem přední nápravy, diesel nabídne i čtyřkolku.
Tisková zpráva nám také říká, že délka novinky bude 434 cm, kufr nabídne 442 litrů objemu. Přesné datum zahájení prodejů zatím neznáme, avšak nastane někdy v první polovině příštího roku.
Navíc přidáváme oficiální tiskovou zprávu Citroënu se všemi zveřejněnými detaily:
V návaznosti na komerční úspěch nového CITROËNU C4, který byl od svého uvedení na trh na podzim roku 2010 vyroben ve více než 100 000 exemplářích, rozšiřuje značka svou nabídku o zcela nový model: CITROËN C4 AIRCROSS. S tímto novým modelem se CITROËN odvážil změnit tradiční rysy kompaktního SUV. Propojením designu a technologické inovace se model CITROËN C4 AIRCROSS přizpůsobí současnému životnímu stylu a umožní únik z každodenní reality. Nová silueta vychází ze zkušeností značky, kombinuje pohybové schopnosti terénního vozu s komfortem a jízdními vlastnostmi sedanu. Dle motorizace jsou dostupné dvě verze s pohonem na dvě nebo na všechna čtyři kola. Vůz CITROËN C4 AIRCROSS bude uveden na trh na konci prvního pololetí roku 2012, a pokud jde o emise CO2 bude se pohybovat na předních pozicích ve svém segmentu.
Výrazný styl se promítá do hodnot CITROËNU Styl vozu CITROËN C4 AIRCROSS nezapře geny značky a zároveň v sobě snoubí dynamičnost výrazných tvarů modelů z řady terénních vozidel. Charakteristické rysy výrazného stylu: příď s horizontálními liniemi je na koncích zvýrazněná odlišně tvarovanými aerodynamickými nasávacími otvory, které podtrhují její kompaktní vzhled. Dynamicky vymodelovaný tvar kapoty, nepřehlédnutelný z místa řidiče, rozšířené podběhy kol a zredukované převisy dveří ještě více podtrhují pocit robustnosti, jež vyvolává tato mimořádná silueta. Smysl pro detail: každý prvek byl navržen tak, aby harmonicky spojil styl a výkonnost. LED osvětlení zabudované vertikálně v přední části nasávacích otvorů propůjčuje CITROËNU C4 AIRCROSS typický světelný podpis rozpoznatelný ve dne i v noci. Nadstandardní rozměr 18palcových kol a zpracování zadních světel, jež nalezly inspiraci přímo v konceptu Hypnos, byly propracovány tak, aby zoptimalizovaly proudění vzduchu a umožnily snížit emise CO2.
Sofistikovaný design: vůz CITROËN C4 AIRCROSS je vybaven blikači ve zpětných zrcátkách, specifickými obrysy zadních světlometů a parkovací kamerou zabudovanou v chromované liště na zádi.
Výrazný styl vozu přímo přejímá designové prvky typické pro CITROËN: profil podtrhuje vypracovaná linie ve tvaru obrácené žraločí ploutve, která zároveň připomíná nápadný vzhled bočních oken Hypnosu. Navíc je boční část dozdobena chromovaným nápisem potvrzujícím, že vůz patří do rodiny SUV této značky.
Inteligentní vůz s možností výběru pohonu Díky zabudovanému systému řízení poslední generace nabízí vůz CITROËN C4 AIRCROSS optimální manipulaci při řízení za všech okolností. Tato technologie především umožňuje jet neustále s pohonem všech kol a poskytuje nejlepší rozložení točivého momentu mezi přední a zadní kola. Podle svých přání a potřeb má řidič k dispozici unikátní ovládání umístěné za řadící pákou, které mu umožňuje vybrat si manuálně jeden ze tří režimů řízení: režim pohonu na 2 kola (2WD) pro optimalizaci spotřeby paliva, režim pohonu 4x4 (4WD), který automaticky rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu, či režim „lock“, který zvyšuje točivý moment přenášený na zadní kola, aby poskytl maximální trakci v náročných podmínkách.
Snižování úrovně emisí CO2 V souladu se závazky značky k zachování čistého životního prostředí vůz CITROËN C4 AIRCROSS patří na přední pozice v rámci své třídy z hlediska emisí CO2. Je vybaven motorem HDi 110 spojeným se šestistupňovou manuální převodovkou. A aby si každý mohl vybrat verzi, která nejlépe vyhovuje jeho životnímu stylu, bude motor HDi 110 k dispozici ve dvou verzích pro pohon na 2 kola a pro pohon 4x4. Vůz CITROËN C4 AIRCROSS bude od svého uvedení na trh k dostání také s motorem HDi 150 (i ten bude dostupný ve dvou verzích pro pohon na 2 a 4 kola s manuální šestistupňovou převodovkou) a benzínovým motorem 1.6i 115 k (dostupný ve dvou verzích pro pohon na 2 kola a s manuální pětistupňovou převodovkou).
Kompaktnost, snadná ovladatelnost a požitek z jízdy Díky kompaktní siluetě (délka 4,34 m; šířka 1,80 m; výška 1,63 m) a snadné ovladatelnosti (průměr otáčení 10,6 m) se může vůz bez problémů pohybovat v městském prostředí. Kombinace vozidla patřícího do vyššího segmentu, prostor pro cestující (5 míst) a objem kufru (442 l) splňují snadno požadavky moderního životního stylu. Optimální spojení komfortu, jízdních vlastností a přilnavosti k povrchu bylo specifickým prvkem zaměřeným na zachování typických znaků odpovídajících hodnotám CITROËNU.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.