Očekávali jsme malý model, ale ve skutečnosti jde o novou verzi již existující Karmy.
Fisker Karma je jeden z nových vozů, které se vezou na módní elektrovlně a dávají tak vzkniout novým, perspektivním automobilkám.
Po sedanu Karma nyní přijíždí i kombi Surf. Využívá stejného designového jazyka, stejné techniky, ale přidává dozadu kousek praktičnosti navíc.
Stejně jako Karma tedy má i Surf jeden přeplňovaný dvoulitrový spalovací agregát, který slouží jen jako generátor elektřiny pro elektromotory, které jsou nainstalovány na zadní nápravě. Jejich výkon je něco přes 400 koní a na stovku dokáží dostat vůz ve sportovním módu za 5,9 sekund, ekonomický mód zkrotí výkony na 7,9 sekundy. Maximální rychlost je 201 nebo 153 koní, v závislosti na zapnutém módu.
Dojezd čistě na elektřinu je díky kapacitě 20 kWh až 80 kilometrů, baterie se z nabíječky na klasických 220 voltů "natankují" za dlouhých 14 hodin. Naštěstí je tu však motor s 22litrovou nádrží, který prodlouží dojezd na necelých 500 kilometrů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.