Ford dorazil do Frankfurtu ve sportovním naladění. Mimo Fiesty ST ukázal také sériovou verzi Focusu ST - a hned jako kombi.
Tatínkové mohou začít závodit, kdo dříve dorazí do Tesca a zpět s nejmenším počtem rozbitých vajec. Ford Focus ST se bude prodávat i jako praktický kombík.
Nová generace Focusu ST bude mít pod kapotou čtyřválcový dvoulitr s výkonem vytaženým na 250 koní. To je špička mezi dnešními hothatchi a vlastně i mezi hotkombi. Obě verze budou mít pochopitelně pod kapotou totožný motor. Bohužel, Ford nesdělil výkonové parametry.
Pro obě verze platí, že budou mít k dispozici sportovní ESP, které je možno nejen vypnout, ale také jen "ztlumit" tak, aby zasahovalo jen v opravdu kritických situacích. Oproti standardnímu Focusu bylo pro kombík nutné více upravit zadní nápravu, aby byla dostatečně sportovní, ale zároveň nepronikala do kabiny a netušila užitnou hodnotu vozu.
Prodávat se nový Focus ST bude ve třech stupních výbavy, což taktéž není u vozů podobného ražení zvykem. Jeden z mála ostrých kombíků na trhu, Škoda Octavia RS kombi, je v dispozici v jediné výbavě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.