Ford dorazil do Frankfurtu ve sportovním naladění. Mimo Fiesty ST ukázal také sériovou verzi Focusu ST - a hned jako kombi.
Tatínkové mohou začít závodit, kdo dříve dorazí do Tesca a zpět s nejmenším počtem rozbitých vajec. Ford Focus ST se bude prodávat i jako praktický kombík.
Nová generace Focusu ST bude mít pod kapotou čtyřválcový dvoulitr s výkonem vytaženým na 250 koní. To je špička mezi dnešními hothatchi a vlastně i mezi hotkombi. Obě verze budou mít pochopitelně pod kapotou totožný motor. Bohužel, Ford nesdělil výkonové parametry.
Pro obě verze platí, že budou mít k dispozici sportovní ESP, které je možno nejen vypnout, ale také jen "ztlumit" tak, aby zasahovalo jen v opravdu kritických situacích. Oproti standardnímu Focusu bylo pro kombík nutné více upravit zadní nápravu, aby byla dostatečně sportovní, ale zároveň nepronikala do kabiny a netušila užitnou hodnotu vozu.
Prodávat se nový Focus ST bude ve třech stupních výbavy, což taktéž není u vozů podobného ražení zvykem. Jeden z mála ostrých kombíků na trhu, Škoda Octavia RS kombi, je v dispozici v jediné výbavě.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.