Mercedes se ve Frankfurtu prezentuje konceptem poněkud vzdálenější budoucnosti. Vůz mezi sedanem a kupé má dveře otevírající se vzhůru a pohon na vodík.
Mercedes F125 je charakteristický, tak trochu podobně jako starší F700, přídí, která směrem dozadu výrazně stoupá. Tento prvek není v dnešních vozidlech využíván, ačkoliv aerodynamicky by smysl měl. Důvodem je bezpečnost zejména ve světě SUV a prostorové nároky dnešních motorů.
Koncept z bočního pohledu jednoznačně připomíná kupé CL a je možné, že by se některé prvky mohly objevit i na jeho příští generaci. V interiéru se nacházejí dvě řady sedaček, ale nezdá se, že by na nich byl královský prostor tak typický pro luxusní sedany značky. Přístup k nim je však díky nahoru se vyklápenícím dveřím lepší než u kupé.
Pod kapotou najdeme elektromotor o výkonu 231 koní, který je zásobován energií z vodíkových článků. Díky nim má takovýto vůz dojezd 620 kilometrů.
Nejen složitá soustava, ale také velké rozměry se podepsaly na hmotnosti 1700 kilo. Dnešní CL váží něco přes dvě tuny. Nižší hmotnost konceptu je způsobena použitím karbonem vyztužených plastů a hliníku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.