Mercedes se ve Frankfurtu prezentuje konceptem poněkud vzdálenější budoucnosti. Vůz mezi sedanem a kupé má dveře otevírající se vzhůru a pohon na vodík.
Mercedes F125 je charakteristický, tak trochu podobně jako starší F700, přídí, která směrem dozadu výrazně stoupá. Tento prvek není v dnešních vozidlech využíván, ačkoliv aerodynamicky by smysl měl. Důvodem je bezpečnost zejména ve světě SUV a prostorové nároky dnešních motorů.
Koncept z bočního pohledu jednoznačně připomíná kupé CL a je možné, že by se některé prvky mohly objevit i na jeho příští generaci. V interiéru se nacházejí dvě řady sedaček, ale nezdá se, že by na nich byl královský prostor tak typický pro luxusní sedany značky. Přístup k nim je však díky nahoru se vyklápenícím dveřím lepší než u kupé.
Pod kapotou najdeme elektromotor o výkonu 231 koní, který je zásobován energií z vodíkových článků. Díky nim má takovýto vůz dojezd 620 kilometrů.
Nejen složitá soustava, ale také velké rozměry se podepsaly na hmotnosti 1700 kilo. Dnešní CL váží něco přes dvě tuny. Nižší hmotnost konceptu je způsobena použitím karbonem vyztužených plastů a hliníku.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?