Ford usměrňuje své rychlé choutky do série hothatchů. Po slavných a skvělých Focusech dostaneme také Fiestu ST.
Malý bonbónek, ale pekelně rychlý, takový je nový Ford Fiesta ST. Není to ani zdaleka první ostrý model v historii, naopak, například taková Fiesta XR2 z 80. let je dnes sběrateli vyhledávanou legendou. Ani minulá generaci Fiesty nebyla prostá ostré verze, Fiesta ST měla výkon 150 koní.
Ta nová ji ovšem hravě překoná. Její srdce, přeplňovaný čtyřválec 1,6 naladili inženýři na 180 koní výkonu. Díky tomu může tahle beruška zrychlit z klidu na stovku pod sedm sekund a maximální rychlost by se měla přehoupnout přes 220 km/h. Veškeré údaje se při přerodu v sériovou verzi ještě zpřesní. Co se ale asi již nezmění je užití šestistupňové převodovky a pohonu předních kol.
I při tom všem hodlá Ford cílit také na spotřebu. Emise oxidu uhličitého, které jsou v mnoha zemích klíčem k různým zdaněním a poplatkům, by se měly udržet pod 140 gramy na kilometr. Znamená to tedy spotřebu pod šest litrů.
Zdá se, že koncept má do sériové podoby již jen malý krůček, definitivní údaje tak přineseme hned jak budou oznámeny.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?