Ford usměrňuje své rychlé choutky do série hothatchů. Po slavných a skvělých Focusech dostaneme také Fiestu ST.
Malý bonbónek, ale pekelně rychlý, takový je nový Ford Fiesta ST. Není to ani zdaleka první ostrý model v historii, naopak, například taková Fiesta XR2 z 80. let je dnes sběrateli vyhledávanou legendou. Ani minulá generaci Fiesty nebyla prostá ostré verze, Fiesta ST měla výkon 150 koní.
Ta nová ji ovšem hravě překoná. Její srdce, přeplňovaný čtyřválec 1,6 naladili inženýři na 180 koní výkonu. Díky tomu může tahle beruška zrychlit z klidu na stovku pod sedm sekund a maximální rychlost by se měla přehoupnout přes 220 km/h. Veškeré údaje se při přerodu v sériovou verzi ještě zpřesní. Co se ale asi již nezmění je užití šestistupňové převodovky a pohonu předních kol.
I při tom všem hodlá Ford cílit také na spotřebu. Emise oxidu uhličitého, které jsou v mnoha zemích klíčem k různým zdaněním a poplatkům, by se měly udržet pod 140 gramy na kilometr. Znamená to tedy spotřebu pod šest litrů.
Zdá se, že koncept má do sériové podoby již jen malý krůček, definitivní údaje tak přineseme hned jak budou oznámeny.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.