Ford usměrňuje své rychlé choutky do série hothatchů. Po slavných a skvělých Focusech dostaneme také Fiestu ST.
Malý bonbónek, ale pekelně rychlý, takový je nový Ford Fiesta ST. Není to ani zdaleka první ostrý model v historii, naopak, například taková Fiesta XR2 z 80. let je dnes sběrateli vyhledávanou legendou. Ani minulá generaci Fiesty nebyla prostá ostré verze, Fiesta ST měla výkon 150 koní.
Ta nová ji ovšem hravě překoná. Její srdce, přeplňovaný čtyřválec 1,6 naladili inženýři na 180 koní výkonu. Díky tomu může tahle beruška zrychlit z klidu na stovku pod sedm sekund a maximální rychlost by se měla přehoupnout přes 220 km/h. Veškeré údaje se při přerodu v sériovou verzi ještě zpřesní. Co se ale asi již nezmění je užití šestistupňové převodovky a pohonu předních kol.
I při tom všem hodlá Ford cílit také na spotřebu. Emise oxidu uhličitého, které jsou v mnoha zemích klíčem k různým zdaněním a poplatkům, by se měly udržet pod 140 gramy na kilometr. Znamená to tedy spotřebu pod šest litrů.
Zdá se, že koncept má do sériové podoby již jen malý krůček, definitivní údaje tak přineseme hned jak budou oznámeny.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.