Ford usměrňuje své rychlé choutky do série hothatchů. Po slavných a skvělých Focusech dostaneme také Fiestu ST.
Malý bonbónek, ale pekelně rychlý, takový je nový Ford Fiesta ST. Není to ani zdaleka první ostrý model v historii, naopak, například taková Fiesta XR2 z 80. let je dnes sběrateli vyhledávanou legendou. Ani minulá generaci Fiesty nebyla prostá ostré verze, Fiesta ST měla výkon 150 koní.
Ta nová ji ovšem hravě překoná. Její srdce, přeplňovaný čtyřválec 1,6 naladili inženýři na 180 koní výkonu. Díky tomu může tahle beruška zrychlit z klidu na stovku pod sedm sekund a maximální rychlost by se měla přehoupnout přes 220 km/h. Veškeré údaje se při přerodu v sériovou verzi ještě zpřesní. Co se ale asi již nezmění je užití šestistupňové převodovky a pohonu předních kol.
I při tom všem hodlá Ford cílit také na spotřebu. Emise oxidu uhličitého, které jsou v mnoha zemích klíčem k různým zdaněním a poplatkům, by se měly udržet pod 140 gramy na kilometr. Znamená to tedy spotřebu pod šest litrů.
Zdá se, že koncept má do sériové podoby již jen malý krůček, definitivní údaje tak přineseme hned jak budou oznámeny.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?