Mezi Suzuki a koncernem Vokswagen to po nepříliš dlouhém partnerství začíná skřípat. Suzuki se nechalo slyšet, že se chce osamostatnit.
Přestože alianci spolu Volkswagen a Suzuki vytvořili teprve na přelomu let 2009 a 2010, podle všeho nefunguje a Suzuki již otevřeně hovoří o jejím rozpadu.
Vztahy mezi Volkswagenem a Suzuki začaly opadat téměř ihned po uzavření partnerství. V jeho rámci navýšil Volkswagen majetkovou účast v japonské továrně na pětinu, dříve vlastnil jen několik málo procent akcií. Podobný krok mělo podniknout také Suzuki.
To se však již nestalo. A co více, spolupráce ani nezačala fungovat. Nerozběhl se žádný společný projekt, spolupráce je na bodu mrazu. Když japonská automobilka hledala naftové motory do svých modelů, raději oslovila Fiat.
Vzhledem k těmto problémům hodlá Suzuki přistoupit k odkupu akcií zpět od koncernu Volkswagen a vymanit se tak z jeho vlivu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?