Mezi Suzuki a koncernem Vokswagen to po nepříliš dlouhém partnerství začíná skřípat. Suzuki se nechalo slyšet, že se chce osamostatnit.
Přestože alianci spolu Volkswagen a Suzuki vytvořili teprve na přelomu let 2009 a 2010, podle všeho nefunguje a Suzuki již otevřeně hovoří o jejím rozpadu.
Vztahy mezi Volkswagenem a Suzuki začaly opadat téměř ihned po uzavření partnerství. V jeho rámci navýšil Volkswagen majetkovou účast v japonské továrně na pětinu, dříve vlastnil jen několik málo procent akcií. Podobný krok mělo podniknout také Suzuki.
To se však již nestalo. A co více, spolupráce ani nezačala fungovat. Nerozběhl se žádný společný projekt, spolupráce je na bodu mrazu. Když japonská automobilka hledala naftové motory do svých modelů, raději oslovila Fiat.
Vzhledem k těmto problémům hodlá Suzuki přistoupit k odkupu akcií zpět od koncernu Volkswagen a vymanit se tak z jeho vlivu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.