Mezi Suzuki a koncernem Vokswagen to po nepříliš dlouhém partnerství začíná skřípat. Suzuki se nechalo slyšet, že se chce osamostatnit.
Přestože alianci spolu Volkswagen a Suzuki vytvořili teprve na přelomu let 2009 a 2010, podle všeho nefunguje a Suzuki již otevřeně hovoří o jejím rozpadu.
Vztahy mezi Volkswagenem a Suzuki začaly opadat téměř ihned po uzavření partnerství. V jeho rámci navýšil Volkswagen majetkovou účast v japonské továrně na pětinu, dříve vlastnil jen několik málo procent akcií. Podobný krok mělo podniknout také Suzuki.
To se však již nestalo. A co více, spolupráce ani nezačala fungovat. Nerozběhl se žádný společný projekt, spolupráce je na bodu mrazu. Když japonská automobilka hledala naftové motory do svých modelů, raději oslovila Fiat.
Vzhledem k těmto problémům hodlá Suzuki přistoupit k odkupu akcií zpět od koncernu Volkswagen a vymanit se tak z jeho vlivu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.