Ve Wolsburgu se zrodil koncept pro frankfurtský autosalon, v duchu doby jde o elektromobil. Nazvali jej Nils a pojme jen jednoho pasažéra.
Sesterské Audi na tomtéž základu vytvořilo studii Urban Concept (psali jsme ZDE), ta bude stejně jako Nils prezentována za čtrnáct dní ve Frankfurtu. Nejmarkantnějším rozdílem, mimo vzhledu samozřejmě, je koncepce vozidel. Audi je dvoumístné a VW je koncipovn pouze pro jednoho.
Nils je drobné velikosti, měří pouhých 3040 mm na délku, široký je 1390 mm a na výšku ukáže metr jen 1200 mm. Je tedy o 0,5 metru kratší než mikrovůz Up! Designové ztvárnění připomene zakapotovanou formuli. Z těla karoserie, do které se vstupuje vzhůru se otevírajícími dveřmi, trčí čtveřice sedmnáctipalcových kol. Ty jsou šíře 115 mm vpředu a 125 mm vzadu a jsou vybavena drobnými blatníky. Za prostorem pro řidiče se ukrývá nepatrný zavazadlový prostor.
Nils k pohonu využívá služeb elektromotoru, ten je umístěn v zádi a generuje výkon 20 koní a kroutící moment 130 N.m. Krátkodobě dokáže výkon zvýšit na 33 koní. Dynamika vozu odpovídá využití v městském provozu, stovky dosáhne za 11 sekund a ručička tachometru se zastaví u číslovky 130 km/h.
Energii čerpá z lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 5,3 kWh. Dojezd slibuje Nils 40 km. Zdá se to málo, ale pro dojíždění do zaměstnání jde u velké části populace o dostačující hodnotu.
zdroj: carscoop.blogspot.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.