Ve Wolsburgu se zrodil koncept pro frankfurtský autosalon, v duchu doby jde o elektromobil. Nazvali jej Nils a pojme jen jednoho pasažéra.
Sesterské Audi na tomtéž základu vytvořilo studii Urban Concept (psali jsme ZDE), ta bude stejně jako Nils prezentována za čtrnáct dní ve Frankfurtu. Nejmarkantnějším rozdílem, mimo vzhledu samozřejmě, je koncepce vozidel. Audi je dvoumístné a VW je koncipovn pouze pro jednoho.
Nils je drobné velikosti, měří pouhých 3040 mm na délku, široký je 1390 mm a na výšku ukáže metr jen 1200 mm. Je tedy o 0,5 metru kratší než mikrovůz Up! Designové ztvárnění připomene zakapotovanou formuli. Z těla karoserie, do které se vstupuje vzhůru se otevírajícími dveřmi, trčí čtveřice sedmnáctipalcových kol. Ty jsou šíře 115 mm vpředu a 125 mm vzadu a jsou vybavena drobnými blatníky. Za prostorem pro řidiče se ukrývá nepatrný zavazadlový prostor.
Nils k pohonu využívá služeb elektromotoru, ten je umístěn v zádi a generuje výkon 20 koní a kroutící moment 130 N.m. Krátkodobě dokáže výkon zvýšit na 33 koní. Dynamika vozu odpovídá využití v městském provozu, stovky dosáhne za 11 sekund a ručička tachometru se zastaví u číslovky 130 km/h.
Energii čerpá z lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 5,3 kWh. Dojezd slibuje Nils 40 km. Zdá se to málo, ale pro dojíždění do zaměstnání jde u velké části populace o dostačující hodnotu.
zdroj: carscoop.blogspot.com
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.