Ve Wolsburgu se zrodil koncept pro frankfurtský autosalon, v duchu doby jde o elektromobil. Nazvali jej Nils a pojme jen jednoho pasažéra.
Sesterské Audi na tomtéž základu vytvořilo studii Urban Concept (psali jsme ZDE), ta bude stejně jako Nils prezentována za čtrnáct dní ve Frankfurtu. Nejmarkantnějším rozdílem, mimo vzhledu samozřejmě, je koncepce vozidel. Audi je dvoumístné a VW je koncipovn pouze pro jednoho.
Nils je drobné velikosti, měří pouhých 3040 mm na délku, široký je 1390 mm a na výšku ukáže metr jen 1200 mm. Je tedy o 0,5 metru kratší než mikrovůz Up! Designové ztvárnění připomene zakapotovanou formuli. Z těla karoserie, do které se vstupuje vzhůru se otevírajícími dveřmi, trčí čtveřice sedmnáctipalcových kol. Ty jsou šíře 115 mm vpředu a 125 mm vzadu a jsou vybavena drobnými blatníky. Za prostorem pro řidiče se ukrývá nepatrný zavazadlový prostor.
Nils k pohonu využívá služeb elektromotoru, ten je umístěn v zádi a generuje výkon 20 koní a kroutící moment 130 N.m. Krátkodobě dokáže výkon zvýšit na 33 koní. Dynamika vozu odpovídá využití v městském provozu, stovky dosáhne za 11 sekund a ručička tachometru se zastaví u číslovky 130 km/h.
Energii čerpá z lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 5,3 kWh. Dojezd slibuje Nils 40 km. Zdá se to málo, ale pro dojíždění do zaměstnání jde u velké části populace o dostačující hodnotu.
zdroj: carscoop.blogspot.com
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?