Autosalón vo Frankfurte bude svedkom dlho očakávanej premiéry novej generácie Fiatu Panda.
Fiat dnes konečne zverejnil fotografie a informácie o novej generácii obľúbeného modelu Fiat Panda. Dizajn novinky je príjemným pre oko nejedného fanúšika malých mestských vozidiel, kde Panda svojimi rozmermi 3650x1640x1550 mm patrí. Dĺžka (+1 cm) a šírka (+5 cm) zaznamenali mierny nárast, výška sa scvrkla o 3 centimetre. Darcom podvozka pre Pandu je sesterský model Fiat 500, s ktorým má spoločnú hodnotu rázvoru náprav 2300 mm.
Charakter aktuálnej Pandy ostal zachovaný, aj novinku bude možno ľahko rozpoznať vďaka charakteristickej trojici bočných okien alebo zvislých zadných svetlometov. Kľučky druhého páru bočných dverí sa po novom schovali to c-stĺpika. Zadné okno je oproti aktuálnej Pande viac zaoblené, upútať dokážu aj širšie vysunuté blatníky.
Interiér novej Pandy sa na prvý pohľad mnohým zapáči, a to hlavne vo vyšších stupňoch výbavy, ktoré ponúkajú dvojfarebnú kombináciu prístrojovej dosky. Základné stvárnenie stredovej konzoly ostalo zachované, nové sú však všetky diely interiéru, ako autorádio, ovládanie klimatizácie a pod. Novinkou je veľká odkladacia plocha pred spolujazdcom.
O pohon novej Pandy sa na začiatku predaja postará dvojica benzínových motorov, a to dvojvalec 0,9 TwinAir vo dvoch verziách výkonu – 48 kW bez prepĺňania a 62 kW s prepĺňaním. Na výber je aj atmosférická „jedna-dvojka“ s výkonom 51 kW. K dispozícii bude aj naftový motor 1,3 Multijet, ten ponúka maximálny výkon 55 kW. Pre všetky motory bude pripravený štart/stop systém. S verziou 4x4 sa počíta neskôr.
Nový Fiat Panda bude predstavený už o pár dní na autosalóne vo Frankfurte, do predaja príde začiatkom budúceho roka. Výroba sa presunie z Poľska do talianskej továrne Pomigliano d’Arco.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?