Autosalón vo Frankfurte bude svedkom dlho očakávanej premiéry novej generácie Fiatu Panda.
Fiat dnes konečne zverejnil fotografie a informácie o novej generácii obľúbeného modelu Fiat Panda. Dizajn novinky je príjemným pre oko nejedného fanúšika malých mestských vozidiel, kde Panda svojimi rozmermi 3650x1640x1550 mm patrí. Dĺžka (+1 cm) a šírka (+5 cm) zaznamenali mierny nárast, výška sa scvrkla o 3 centimetre. Darcom podvozka pre Pandu je sesterský model Fiat 500, s ktorým má spoločnú hodnotu rázvoru náprav 2300 mm.
Charakter aktuálnej Pandy ostal zachovaný, aj novinku bude možno ľahko rozpoznať vďaka charakteristickej trojici bočných okien alebo zvislých zadných svetlometov. Kľučky druhého páru bočných dverí sa po novom schovali to c-stĺpika. Zadné okno je oproti aktuálnej Pande viac zaoblené, upútať dokážu aj širšie vysunuté blatníky.
Interiér novej Pandy sa na prvý pohľad mnohým zapáči, a to hlavne vo vyšších stupňoch výbavy, ktoré ponúkajú dvojfarebnú kombináciu prístrojovej dosky. Základné stvárnenie stredovej konzoly ostalo zachované, nové sú však všetky diely interiéru, ako autorádio, ovládanie klimatizácie a pod. Novinkou je veľká odkladacia plocha pred spolujazdcom.
O pohon novej Pandy sa na začiatku predaja postará dvojica benzínových motorov, a to dvojvalec 0,9 TwinAir vo dvoch verziách výkonu – 48 kW bez prepĺňania a 62 kW s prepĺňaním. Na výber je aj atmosférická „jedna-dvojka“ s výkonom 51 kW. K dispozícii bude aj naftový motor 1,3 Multijet, ten ponúka maximálny výkon 55 kW. Pre všetky motory bude pripravený štart/stop systém. S verziou 4x4 sa počíta neskôr.
Nový Fiat Panda bude predstavený už o pár dní na autosalóne vo Frankfurte, do predaja príde začiatkom budúceho roka. Výroba sa presunie z Poľska do talianskej továrne Pomigliano d’Arco.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.