Nejmenší model z rodiny "fau vé" odhodil své maskování teprve před několika dny. Nyní si můžete prohlédnout rozsáhlou fotogalerii
O malém vozítku up! jsme psali už v den zveřejnění prvních snímků. Model dostane prozatím pod kapotu jediný zážehový tříválec o objemu jednoho litru naladěný na výkon 44 a 55 kW. Spotřeba by se měla pohybovat lehce nad 4 litry, konkrétně na úrovni 4,2 resp. 4,3 l/100 km.
Později na shodné platformě přibudou i sesterské modely automobilek Seat a Škoda, na jejich uvedení si ale musíme ještě nějakou dobu počkat. Škoda vyjede pravděpodobně pod jménem City nebo City Car, o názvu pro španělské miniauto se zatím jen spekuluje.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.