Taky cítíte takové to příjemné mrazení v zádech, kdykoliv slyšíte zkratku STi? Pak si do budoucna zapamatujte ještě jednu – BRZ. Ne, nejde o žádnou menší či méně výkonnou verzi Hondy C-RZ, ale o název nového kupé od Subaru.
Není novinkou, že BRZ připravuje Subaru společně s dalším japonským výrobcem Toyotou. Dostane tak pohon zadních kol a vpředu uložený boxer o zatím nespecifikovaném objemu a výkonu. Jisté je jen to, že Subaru počítá s několika verzemi a pod kapotou by měly být pouze atmosféricky plněné motory. Standardem bude šestistupňová manuální převodovka, za příplatek řidič dostane automat o shodném počtu stupňů s možností řazení pádly pod volantem.
A proč název BRZ? Jde o zkratku počátečních písmen slov „Boxer engine“, „Rear-wheel drive“ a „Zenith“. Veřejnosti se koncept vozu poprvé ukáže 13. září na nadcházejícím frankfurtském autosalonu a do prodeje se produkční verze dostane na jaře příštího roku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.