Cadillac na přehlídce elegance a krásy představil vůz, který této definici beze zbytku vyhovuje. Čtyřdveřový koncept Ciel odkazuje na to nejlepší v historii značky.
Fascinující koncept je jasným odkazem na zlatou éru velkých kabrioletů, který utnula až ropná krize. Rozlehlé vozy nabízely eleganci, kterou již dnes budeme hledat jen těžko. Cadillac by tehdy na vrcholu své slávy a tuto skvělou dobu by rád připomenul.
Na přehlídce elegance proto představil retro vůz, na jehož každém centimetru můžeme hledat odkazy na stará dobrá léta. Asi nejvíce je to vidět vzadu. Na dobu, kdy ploutve patřily ke koloritu, odkazuje koncept vertikálně posazenými svítilnami. Podlouhlý tvar vozu je, podobně jako vozy ze 60. let, charakteristický dlouhou přední i zadní kapotou. Oproti většině vozů z těchto let však koncept disponuje čtveřicí dveří, které jsou otevíratelné proti sobě.
O pohon se stará poměrně kompaktní jednotka o objemu 3,6 litru, jejíž výkon dosahuje 425 koní. K tomu ji dopomáhá dvojice turbodmychadel.
Výbava 517 cm dlouhého vozu je věru luxusní. Mimo dnešních obvyklých technických vymožeností, jako zábavní systém a elektroničtí pomocníci téměř na všechno, zde nalezneme čtveřici vyhřívaných, ale i chlazených sedadel, pro chladné večerní projížďky je integrována sada dek, na kterých se může posádka zavinout. Aby ani při velmi horkém počasí nemusel nikdo schovávat pod střechu, je ve středové konzoli schován krém na opalování a sluneční brýle. Myslelo se zkrátka na všechno.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?