Cadillac na přehlídce elegance a krásy představil vůz, který této definici beze zbytku vyhovuje. Čtyřdveřový koncept Ciel odkazuje na to nejlepší v historii značky.
Fascinující koncept je jasným odkazem na zlatou éru velkých kabrioletů, který utnula až ropná krize. Rozlehlé vozy nabízely eleganci, kterou již dnes budeme hledat jen těžko. Cadillac by tehdy na vrcholu své slávy a tuto skvělou dobu by rád připomenul.
Na přehlídce elegance proto představil retro vůz, na jehož každém centimetru můžeme hledat odkazy na stará dobrá léta. Asi nejvíce je to vidět vzadu. Na dobu, kdy ploutve patřily ke koloritu, odkazuje koncept vertikálně posazenými svítilnami. Podlouhlý tvar vozu je, podobně jako vozy ze 60. let, charakteristický dlouhou přední i zadní kapotou. Oproti většině vozů z těchto let však koncept disponuje čtveřicí dveří, které jsou otevíratelné proti sobě.
O pohon se stará poměrně kompaktní jednotka o objemu 3,6 litru, jejíž výkon dosahuje 425 koní. K tomu ji dopomáhá dvojice turbodmychadel.
Výbava 517 cm dlouhého vozu je věru luxusní. Mimo dnešních obvyklých technických vymožeností, jako zábavní systém a elektroničtí pomocníci téměř na všechno, zde nalezneme čtveřici vyhřívaných, ale i chlazených sedadel, pro chladné večerní projížďky je integrována sada dek, na kterých se může posádka zavinout. Aby ani při velmi horkém počasí nemusel nikdo schovávat pod střechu, je ve středové konzoli schován krém na opalování a sluneční brýle. Myslelo se zkrátka na všechno.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?