Cadillac na přehlídce elegance a krásy představil vůz, který této definici beze zbytku vyhovuje. Čtyřdveřový koncept Ciel odkazuje na to nejlepší v historii značky.
Fascinující koncept je jasným odkazem na zlatou éru velkých kabrioletů, který utnula až ropná krize. Rozlehlé vozy nabízely eleganci, kterou již dnes budeme hledat jen těžko. Cadillac by tehdy na vrcholu své slávy a tuto skvělou dobu by rád připomenul.
Na přehlídce elegance proto představil retro vůz, na jehož každém centimetru můžeme hledat odkazy na stará dobrá léta. Asi nejvíce je to vidět vzadu. Na dobu, kdy ploutve patřily ke koloritu, odkazuje koncept vertikálně posazenými svítilnami. Podlouhlý tvar vozu je, podobně jako vozy ze 60. let, charakteristický dlouhou přední i zadní kapotou. Oproti většině vozů z těchto let však koncept disponuje čtveřicí dveří, které jsou otevíratelné proti sobě.
O pohon se stará poměrně kompaktní jednotka o objemu 3,6 litru, jejíž výkon dosahuje 425 koní. K tomu ji dopomáhá dvojice turbodmychadel.
Výbava 517 cm dlouhého vozu je věru luxusní. Mimo dnešních obvyklých technických vymožeností, jako zábavní systém a elektroničtí pomocníci téměř na všechno, zde nalezneme čtveřici vyhřívaných, ale i chlazených sedadel, pro chladné večerní projížďky je integrována sada dek, na kterých se může posádka zavinout. Aby ani při velmi horkém počasí nemusel nikdo schovávat pod střechu, je ve středové konzoli schován krém na opalování a sluneční brýle. Myslelo se zkrátka na všechno.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.