Jak se snáší městská vozizidla se sportovními tvary? Audi chce dokázat, že to jde, ukazuje proto skici konceptu sporťáčku do města.
Vozů, které snoubí městské rozměry s dynamikou, mnoho nenajdeme. Vzpomeňme zejména na Smart Roadster, blahé paměti, jehož délka 342 cm pasovala vůz na městské autíčko, díky muší váze a nízkému těžišti však fungoval i jako příjemný sporťák.
Jeho duchovního nástupce můžeme hledat v novém konceptu Audi Urban Concept. Vzhledem vypadá asi jako kdyby se Audi R8 srazilo v sušičce na městské rozměry. Klínovitý profil je sportovní sám o sobě, v tomto případě je ještě podtržen agresivními koly vystupujícími z karoserie ven.
Uvnitř je místo pro řidiče a na boku je na něj přilepeno ještě místo pro spolujezdce. Auto je tak dvoumístné. O pohon se starají elektromotory, jejich výkon zatím neznáme.
Vůz se představí na autosalonu ve Frankfurtu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.