Druhá generace Mercedesu-Benz třídy B se veřejnosti ukáže v září na frankfurtském autosalonu. Už nyní ale výrobce odhaluje roušku tajemství jejího vzhledu.
Před třemi týdny stuttgartská automobilka rozeslala takřka kompletní technická data a nyní přichází na řadu interiér. S minulou generací ho netřeba srovnávat, aristokratická nudnost byla vyměněna za ladnou sportovní modernu ostatních nejnovějších modelů značky. Na první pohled zaujmou především kruhové výdechy ventilace odkazující na vrcholný sportovní model SLS, volant si nové „béčko“ pro změnu vypůjčilo z luxusního CLS. Dominantním prvkem palubní desky je dekor vedoucí po celé její šíři, který může být buď z jasanového či ořechového dřeva, nebo z plastu připomínající klavír. Za příplatek může zákazník dostat i kůži obšitou palubku.Po světové premiéře ve Frankfurtu se nový Mercedes-Benz třídy B začne prodávat na evropských trzích počátkem listopadu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?