Jistě si pamatujete na studii Quattro Concept z loňské pařížské autoshow. Příznivce značky se čtyřmi kruhy a milovníky klasického modelu Quattro nemohla studie nechat v klidu.
Již ZDE informoval Marek o možné omezené sérii pro rok 2012, nyní přinesl server Inside Line obdobné zvěsti ze zdrojů blízkých automobilce. Zelenou by mohlo Quattro dostat již nyní, to by znamenalo zahájení sériové produkce někdy v letech 2013 nebo 2014.
Pokud se tak skutečně stane a novodobé Quattro vyrazí na silnice bude to znamenat trochu rozpor v modelové řadě značky. V nabídce je momentálně kupé pětkové řady, jeho vrcholná verze RS5 (ze které by Quattro mělo technicky vyjít) je poháněna osmiválcem 4,2 litru o výkonu 450 koní. Quattro by mělo být osazeno 2,5 litrovým pětiválcem z TT RS o výkonu "jen 408 koní". To by vzhledem k vyjímečnosti typu Quattro nebylo zcela vhodné. Nicméně to u Audi jistě nějak vyřeší, třeba pětiválcem o výkonu vyšším než 450 koní...
Rozdílem mezi RS5 a Quattro bude způsob uložení agregátu, RS5 má motor uložen podélně a pro Quattro se počítá s koncepcí motoru uloženého napříč v duchu zachování tradice.
Zatímco RS5 váží 1,8 tuny, pak novodobé Quattro by mělo být o půl tuny lehčí. Toho by se mělo dosáhnout využitím uhlíkových vláken, karbonu a kompaktnějšími rozměry (4,28 m kontra 4,65 m).
Lehčí materiály se jistě projeví, i vzhledem k předpokládané limitované sérii, na horentní prodejní ceně. Nechme se tedy překvapit a doufejme že Audi své fanoušky potěší reinkarnací Quattra.
zdroj: motorauthority.com
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.