Jistě si pamatujete na studii Quattro Concept z loňské pařížské autoshow. Příznivce značky se čtyřmi kruhy a milovníky klasického modelu Quattro nemohla studie nechat v klidu.
Již ZDE informoval Marek o možné omezené sérii pro rok 2012, nyní přinesl server Inside Line obdobné zvěsti ze zdrojů blízkých automobilce. Zelenou by mohlo Quattro dostat již nyní, to by znamenalo zahájení sériové produkce někdy v letech 2013 nebo 2014.
Pokud se tak skutečně stane a novodobé Quattro vyrazí na silnice bude to znamenat trochu rozpor v modelové řadě značky. V nabídce je momentálně kupé pětkové řady, jeho vrcholná verze RS5 (ze které by Quattro mělo technicky vyjít) je poháněna osmiválcem 4,2 litru o výkonu 450 koní. Quattro by mělo být osazeno 2,5 litrovým pětiválcem z TT RS o výkonu "jen 408 koní". To by vzhledem k vyjímečnosti typu Quattro nebylo zcela vhodné. Nicméně to u Audi jistě nějak vyřeší, třeba pětiválcem o výkonu vyšším než 450 koní...
Rozdílem mezi RS5 a Quattro bude způsob uložení agregátu, RS5 má motor uložen podélně a pro Quattro se počítá s koncepcí motoru uloženého napříč v duchu zachování tradice.
Zatímco RS5 váží 1,8 tuny, pak novodobé Quattro by mělo být o půl tuny lehčí. Toho by se mělo dosáhnout využitím uhlíkových vláken, karbonu a kompaktnějšími rozměry (4,28 m kontra 4,65 m).
Lehčí materiály se jistě projeví, i vzhledem k předpokládané limitované sérii, na horentní prodejní ceně. Nechme se tedy překvapit a doufejme že Audi své fanoušky potěší reinkarnací Quattra.
zdroj: motorauthority.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.