Jistě si pamatujete na studii Quattro Concept z loňské pařížské autoshow. Příznivce značky se čtyřmi kruhy a milovníky klasického modelu Quattro nemohla studie nechat v klidu.
Již ZDE informoval Marek o možné omezené sérii pro rok 2012, nyní přinesl server Inside Line obdobné zvěsti ze zdrojů blízkých automobilce. Zelenou by mohlo Quattro dostat již nyní, to by znamenalo zahájení sériové produkce někdy v letech 2013 nebo 2014.
Pokud se tak skutečně stane a novodobé Quattro vyrazí na silnice bude to znamenat trochu rozpor v modelové řadě značky. V nabídce je momentálně kupé pětkové řady, jeho vrcholná verze RS5 (ze které by Quattro mělo technicky vyjít) je poháněna osmiválcem 4,2 litru o výkonu 450 koní. Quattro by mělo být osazeno 2,5 litrovým pětiválcem z TT RS o výkonu "jen 408 koní". To by vzhledem k vyjímečnosti typu Quattro nebylo zcela vhodné. Nicméně to u Audi jistě nějak vyřeší, třeba pětiválcem o výkonu vyšším než 450 koní...
Rozdílem mezi RS5 a Quattro bude způsob uložení agregátu, RS5 má motor uložen podélně a pro Quattro se počítá s koncepcí motoru uloženého napříč v duchu zachování tradice.
Zatímco RS5 váží 1,8 tuny, pak novodobé Quattro by mělo být o půl tuny lehčí. Toho by se mělo dosáhnout využitím uhlíkových vláken, karbonu a kompaktnějšími rozměry (4,28 m kontra 4,65 m).
Lehčí materiály se jistě projeví, i vzhledem k předpokládané limitované sérii, na horentní prodejní ceně. Nechme se tedy překvapit a doufejme že Audi své fanoušky potěší reinkarnací Quattra.
zdroj: motorauthority.com
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?