Jistě si pamatujete na studii Quattro Concept z loňské pařížské autoshow. Příznivce značky se čtyřmi kruhy a milovníky klasického modelu Quattro nemohla studie nechat v klidu.
Již ZDE informoval Marek o možné omezené sérii pro rok 2012, nyní přinesl server Inside Line obdobné zvěsti ze zdrojů blízkých automobilce. Zelenou by mohlo Quattro dostat již nyní, to by znamenalo zahájení sériové produkce někdy v letech 2013 nebo 2014.
Pokud se tak skutečně stane a novodobé Quattro vyrazí na silnice bude to znamenat trochu rozpor v modelové řadě značky. V nabídce je momentálně kupé pětkové řady, jeho vrcholná verze RS5 (ze které by Quattro mělo technicky vyjít) je poháněna osmiválcem 4,2 litru o výkonu 450 koní. Quattro by mělo být osazeno 2,5 litrovým pětiválcem z TT RS o výkonu "jen 408 koní". To by vzhledem k vyjímečnosti typu Quattro nebylo zcela vhodné. Nicméně to u Audi jistě nějak vyřeší, třeba pětiválcem o výkonu vyšším než 450 koní...
Rozdílem mezi RS5 a Quattro bude způsob uložení agregátu, RS5 má motor uložen podélně a pro Quattro se počítá s koncepcí motoru uloženého napříč v duchu zachování tradice.
Zatímco RS5 váží 1,8 tuny, pak novodobé Quattro by mělo být o půl tuny lehčí. Toho by se mělo dosáhnout využitím uhlíkových vláken, karbonu a kompaktnějšími rozměry (4,28 m kontra 4,65 m).
Lehčí materiály se jistě projeví, i vzhledem k předpokládané limitované sérii, na horentní prodejní ceně. Nechme se tedy překvapit a doufejme že Audi své fanoušky potěší reinkarnací Quattra.
zdroj: motorauthority.com
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.