Automobilka s modrobílou vrtulí ve znaku se rozhodla udělat radost hrstce nadšenců značky. Připravili pro ně speciální "limitku" pod kódovým označením CRT.
Tajemná zkratka značí Carbon Racing Technology což mnohé napoví. Posláním CRT je snížení pohotovostní hmotnosti využitím kompozitních materiálů. Jde vlastně o využití sériové M3, motoru z M3 GTS a podrobení vozu odtučňovací kůře.
Takže technické oddělení vzalo jako základ modelu obvyklou M3, poněkud překvapivě nejde o kupé ale o sedan. V útrobách motorového prostoru je ukryt vidlicový osmiválec kubatury 4,4 litru, ten se může chlubit výkonostním maximem 450 koní (klasická M3 jich má o třicet méně) a krouťákem 440 N.m při 3750 ot/minutu. Tyto nemalé síly musí na zadní nápravu přenést sedmistupňová dvouspojková převodovka DCT. Změn doznalo naladění stabilizace, zasahuje později a zdatnější jedinci ji mohou zcela vyřadit z provozu.
Karbon byl aplikován na přední a zadní křídlo, přední kapotu a na sportovní sedačky. Hmotnostní úsporu přinesl i výfukový systém využívající tlumiče titanové konstrukce a lehčí devatenáctipalcová litá kola. Sečteno a podtrženo přinesly úpravy úsporu nemalých 45 kilogramů, výsledkem je tedy pohotovostní hmotnost 1580 kg.
V interiéru je využita ryze čtyřmístná konfigurace, pátý pasažér zde není vítán, Sedačky jsou vyhotoveny v efektním oranžovo-černém odstínu.
CRT vyjede na pneumatikách rozměru 245/35 R19 vpředu a 265/35 R19 vzadu. Stopku ručičky na rychloměru vystaví až parametr 290 km/h, stovkou lze uhánět po 4,4 sekundy. Cena oznámena nebyla, bude postaveno pouhých 67 kusů. Všechny budou nalakovány do odstínu Frozen Polar Silver, osazeny černými koly a doplněny decentními červenými doplňky. Slavnostně odhalen byl již tento víkend během 24 hodinového závodu na Nürburgringu.)
zdroj: carscoop.blogspot.com
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?