Automobilka s modrobílou vrtulí ve znaku se rozhodla udělat radost hrstce nadšenců značky. Připravili pro ně speciální "limitku" pod kódovým označením CRT.
Tajemná zkratka značí Carbon Racing Technology což mnohé napoví. Posláním CRT je snížení pohotovostní hmotnosti využitím kompozitních materiálů. Jde vlastně o využití sériové M3, motoru z M3 GTS a podrobení vozu odtučňovací kůře.
Takže technické oddělení vzalo jako základ modelu obvyklou M3, poněkud překvapivě nejde o kupé ale o sedan. V útrobách motorového prostoru je ukryt vidlicový osmiválec kubatury 4,4 litru, ten se může chlubit výkonostním maximem 450 koní (klasická M3 jich má o třicet méně) a krouťákem 440 N.m při 3750 ot/minutu. Tyto nemalé síly musí na zadní nápravu přenést sedmistupňová dvouspojková převodovka DCT. Změn doznalo naladění stabilizace, zasahuje později a zdatnější jedinci ji mohou zcela vyřadit z provozu.
Karbon byl aplikován na přední a zadní křídlo, přední kapotu a na sportovní sedačky. Hmotnostní úsporu přinesl i výfukový systém využívající tlumiče titanové konstrukce a lehčí devatenáctipalcová litá kola. Sečteno a podtrženo přinesly úpravy úsporu nemalých 45 kilogramů, výsledkem je tedy pohotovostní hmotnost 1580 kg.
V interiéru je využita ryze čtyřmístná konfigurace, pátý pasažér zde není vítán, Sedačky jsou vyhotoveny v efektním oranžovo-černém odstínu.
CRT vyjede na pneumatikách rozměru 245/35 R19 vpředu a 265/35 R19 vzadu. Stopku ručičky na rychloměru vystaví až parametr 290 km/h, stovkou lze uhánět po 4,4 sekundy. Cena oznámena nebyla, bude postaveno pouhých 67 kusů. Všechny budou nalakovány do odstínu Frozen Polar Silver, osazeny černými koly a doplněny decentními červenými doplňky. Slavnostně odhalen byl již tento víkend během 24 hodinového závodu na Nürburgringu.)
zdroj: carscoop.blogspot.com
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?