BMW M3 CRT - aneb jak odlehčit M3

Jan Ševčík, 25. června 2011, 00:37 Google+

Automobilka s modrobílou vrtulí ve znaku se rozhodla udělat radost hrstce nadšenců značky. Připravili pro ně speciální "limitku" pod kódovým označením CRT.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
M3 CRT

M3 CRT | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Tajemná zkratka značí Carbon Racing Technology což mnohé napoví. Posláním CRT je snížení pohotovostní hmotnosti využitím kompozitních materiálů. Jde vlastně o využití sériové M3, motoru z M3 GTS a podrobení vozu odtučňovací kůře.

Takže technické oddělení vzalo jako základ modelu obvyklou M3, poněkud překvapivě nejde o kupé ale o sedan. V útrobách motorového prostoru je ukryt vidlicový osmiválec kubatury 4,4 litru, ten se může chlubit výkonostním maximem 450 koní (klasická M3 jich má o třicet méně) a krouťákem 440 N.m při 3750 ot/minutu. Tyto nemalé síly musí na zadní nápravu přenést sedmistupňová dvouspojková převodovka DCT. Změn doznalo naladění stabilizace, zasahuje později a zdatnější jedinci ji mohou zcela vyřadit z provozu.

Karbon byl aplikován na přední a zadní křídlo, přední kapotu a na sportovní sedačky. Hmotnostní úsporu přinesl i výfukový systém využívající tlumiče titanové konstrukce a lehčí devatenáctipalcová litá kola. Sečteno a podtrženo přinesly úpravy úsporu nemalých 45 kilogramů, výsledkem je tedy pohotovostní hmotnost 1580 kg.

V interiéru je využita ryze čtyřmístná konfigurace, pátý pasažér zde není vítán, Sedačky jsou vyhotoveny v efektním oranžovo-černém odstínu.

CRT vyjede na pneumatikách rozměru 245/35 R19 vpředu a 265/35 R19 vzadu. Stopku ručičky na rychloměru vystaví až parametr 290 km/h, stovkou lze uhánět po 4,4 sekundy. Cena oznámena nebyla, bude postaveno pouhých 67 kusů. Všechny budou nalakovány do odstínu Frozen Polar Silver, osazeny černými koly a doplněny decentními červenými doplňky. Slavnostně odhalen byl již tento víkend během 24 hodinového závodu na Nürburgringu.)

zdroj: carscoop.blogspot.com

 

Vytisknout

Diskuze: BMW M3 CRT - aneb jak odlehčit M3

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Dragster

Dragstery v ČR

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud