Volswagen rozjíždí výrobu Passatu v úsporné verzi BlueMotion. Ve verzi saloon, by tento vůz měl být schopný jezdit průměrně za 4,1 litru na 100 km a do ovzduší vypouštět jenom 109g škodlivých emisí CO2 na km. Ve verzi kombi budou tyto hodnoty jen o málo vyšší. Spotřeba 4,3 litru a obsah škodlivin 113g/km.
Vůz bude poháněn známým 1,6 TDI-common rail o výkonu 104 koní a bude v nabídce jedině se šestistupňovou manuální převodovkou. Oproti normálnímu modelu bude mít úsporný Passat zabudovanou funkci start-stop, snížený podvozek, pneumatiky s nízkým odporem. Upraveny budou určité prvky karosérie, včetně předního grilu, za účelem snížení odporu vzduchu. Karosérie sedan dostane zadní spojler.
Předpokládaná cena sedanu je 619 000 Kč, verze kombi bude asi o 60 000 Kč dražší.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.