Volswagen rozjíždí výrobu Passatu v úsporné verzi BlueMotion. Ve verzi saloon, by tento vůz měl být schopný jezdit průměrně za 4,1 litru na 100 km a do ovzduší vypouštět jenom 109g škodlivých emisí CO2 na km. Ve verzi kombi budou tyto hodnoty jen o málo vyšší. Spotřeba 4,3 litru a obsah škodlivin 113g/km.
Vůz bude poháněn známým 1,6 TDI-common rail o výkonu 104 koní a bude v nabídce jedině se šestistupňovou manuální převodovkou. Oproti normálnímu modelu bude mít úsporný Passat zabudovanou funkci start-stop, snížený podvozek, pneumatiky s nízkým odporem. Upraveny budou určité prvky karosérie, včetně předního grilu, za účelem snížení odporu vzduchu. Karosérie sedan dostane zadní spojler.
Předpokládaná cena sedanu je 619 000 Kč, verze kombi bude asi o 60 000 Kč dražší.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?