Firma Tesla Motors zveřejnila první snímky sériové verze svého sedanu Model S. Sériový vzhled elektromobilu, který chce dobý(í)t svět vidíme poprvé.
Na sedan Tesla Model S se těšíme již delší dobu. Už koncept se zdál být designově zajímavý, nyní tu máme sériovou verzi, která se jednoznačně povedla.
Ladný design vozu vychází z výstavního exempláře, přesto je poměrně komplexně přepracován. Především se vzhled novinky tváří mnohem elegantněji, na konceptu bylo více sportovních, ostřejších prvků.
Tesla Model S se bude zpočátku prodávat jen ve své nejlepší verzi, která umožní dojezd 300 mil, tedy asi 480 km. Časem přibudou i levnější verze s kratším dojezdem začínajícím na 160 mílích (260 km). Mimo dobíjení má existovat také infrastruktura stanic, které budou schopny během pěti minut vyměnit baterie za nabité.
Ještě letos se dočkáme také crossoveru odvozeného od tohoto sedanu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.