Nové BMW 1 je odhalené - FOTO

1
1, foto: BMW Group
Braňo Porubčan 6. června 2011 10:48
Sdílej:

Najmenšie BMW sa len pred niekoľkými hodinami ukázalo svetu. Fanúšikovia nemeckých áut s modro-bielou vrtuľou v logu automobilky sa dočkali nástupcu toľko skloňovanej prvej generácie BMW radu 1. Čo ponúka novinka oproti predchodcovi?

Nová generácia BMW radu 1 je dizajnom nemenej kontroverzná ako predchodca. Profil ostal takmer zachovaný, výrazné zmeny sa však odohrali v prednej a zadnej partii vozidla. Najmenší „bavorák“ dostal zväčšenú mriežku chladiča, nárazník a nové svetlomety zošikmené smerom k maske chladiča. Profil je takmer nedotknutý, charakterizuje ho dlhá predná kapota s výrazne posunutou kabínou smerom dozadu. Koncové partie nového BMW sa nezmenili až takým spôsobom ako predná časť, základné linky ostali takmer totožné. Konštruktéri však vymenili nárazník, ktorý je teraz menej nápaditý a inštalovali koncové svetlomety, ktoré sa vďaka svojim tvarom a grafike iste stanú predmetom mnohých diskusií.

Automobilka pripravila dvojicu dizajnových prevedení modelu, k dispozícii bude verzia Urban a Sport, líšiť sa budú rôznym prevedením masky (viac chrómu) a spodnou časťou nárazníka.

To, ako príjmu fanúšikovia tvary prednej, ale aj zadnej časti charakterizovanej zvláštne tvarovanými svetlometmi si nedokážeme odhadnúť, pretože v nás vzbudzujú rozporuplné dojmy. Podobné reakcie na dizajn však boli prítomné aj pri prezentácii prvej generácie modelu. Novinka má však približne sedem rokov na to, aby sa stihla verejnosti zapáčiť.

Interiér novinky plne korešponduje s aktuálnym smerom BMW, nachádzame v ňom klasické tvary, ktoré rozvíjajú štýl zavedený modelom X1 alebo X3. Cestujúci budú mať viac priestoru ako u predchodcu, ťažiť budú z nárastu rázvoru náprav o 30 mm na konečných 2690 mm a nárastu dĺžky vozidla o 85 mm na celkových 4324 mm. Novinkou v interiéri je systém ovládania iDrive, ktorý v najmenšom modeli zaznamenáva svoju premiéru.

Podvozok najmenšieho BMW je modifikovaný, najväčšou zmenou je nárast rozchodu kolies o 51 mm vpredu a 72 mm vzadu, čo určite prinesie priaznivejšie jazdné vlastnosti. Klasická koncepcia, teda pohon zadnej nápravy a motor uložený v prednej časti naďalej ostávajú charakteristickou vlastnosťou modelu. Novinkou je aj viacero jazdných režimov podvozka (Confort, Sport, Eco Pro a Sport +), ktoré menia charakteristiku riadenia, reakcie plynového pedálu a vlastností tlmičov a podvozka.

Pod kapotou už nenájdete žiaden atmosférický motor, o pohon vozidla sa odteraz budú starať výhradne preplňované motory, ktoré pokrývajú u benzínových motorov výkonové spektrum od 100 kW (136 k) do 125 kW (170 k), u vznetových od 85 kW (116 k) do 135 kW (184 k). Všetký agregáty spolupracujú so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, po prvý krát v tejto triede vozidiel bude k dispozícii aj nová 8-stupňová automatická prevodovka.

Ako sa vám páčia tvary nového BMW? Bol podľa vás predchodca v tomto smere lepší? Čakáme vaše názory v diskusii :-)

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.