Najmenšie BMW sa len pred niekoľkými hodinami ukázalo svetu. Fanúšikovia nemeckých áut s modro-bielou vrtuľou v logu automobilky sa dočkali nástupcu toľko skloňovanej prvej generácie BMW radu 1. Čo ponúka novinka oproti predchodcovi?
Nová generácia BMW radu 1 je dizajnom nemenej kontroverzná ako predchodca. Profil ostal takmer zachovaný, výrazné zmeny sa však odohrali v prednej a zadnej partii vozidla. Najmenší „bavorák“ dostal zväčšenú mriežku chladiča, nárazník a nové svetlomety zošikmené smerom k maske chladiča. Profil je takmer nedotknutý, charakterizuje ho dlhá predná kapota s výrazne posunutou kabínou smerom dozadu. Koncové partie nového BMW sa nezmenili až takým spôsobom ako predná časť, základné linky ostali takmer totožné. Konštruktéri však vymenili nárazník, ktorý je teraz menej nápaditý a inštalovali koncové svetlomety, ktoré sa vďaka svojim tvarom a grafike iste stanú predmetom mnohých diskusií.
Automobilka pripravila dvojicu dizajnových prevedení modelu, k dispozícii bude verzia Urban a Sport, líšiť sa budú rôznym prevedením masky (viac chrómu) a spodnou časťou nárazníka.
To, ako príjmu fanúšikovia tvary prednej, ale aj zadnej časti charakterizovanej zvláštne tvarovanými svetlometmi si nedokážeme odhadnúť, pretože v nás vzbudzujú rozporuplné dojmy. Podobné reakcie na dizajn však boli prítomné aj pri prezentácii prvej generácie modelu. Novinka má však približne sedem rokov na to, aby sa stihla verejnosti zapáčiť.
Interiér novinky plne korešponduje s aktuálnym smerom BMW, nachádzame v ňom klasické tvary, ktoré rozvíjajú štýl zavedený modelom X1 alebo X3. Cestujúci budú mať viac priestoru ako u predchodcu, ťažiť budú z nárastu rázvoru náprav o 30 mm na konečných 2690 mm a nárastu dĺžky vozidla o 85 mm na celkových 4324 mm. Novinkou v interiéri je systém ovládania iDrive, ktorý v najmenšom modeli zaznamenáva svoju premiéru.
Podvozok najmenšieho BMW je modifikovaný, najväčšou zmenou je nárast rozchodu kolies o 51 mm vpredu a 72 mm vzadu, čo určite prinesie priaznivejšie jazdné vlastnosti. Klasická koncepcia, teda pohon zadnej nápravy a motor uložený v prednej časti naďalej ostávajú charakteristickou vlastnosťou modelu. Novinkou je aj viacero jazdných režimov podvozka (Confort, Sport, Eco Pro a Sport +), ktoré menia charakteristiku riadenia, reakcie plynového pedálu a vlastností tlmičov a podvozka.
Pod kapotou už nenájdete žiaden atmosférický motor, o pohon vozidla sa odteraz budú starať výhradne preplňované motory, ktoré pokrývajú u benzínových motorov výkonové spektrum od 100 kW (136 k) do 125 kW (170 k), u vznetových od 85 kW (116 k) do 135 kW (184 k). Všetký agregáty spolupracujú so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, po prvý krát v tejto triede vozidiel bude k dispozícii aj nová 8-stupňová automatická prevodovka.
Ako sa vám páčia tvary nového BMW? Bol podľa vás predchodca v tomto smere lepší? Čakáme vaše názory v diskusii :-)
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.