Najmenšie BMW sa len pred niekoľkými hodinami ukázalo svetu. Fanúšikovia nemeckých áut s modro-bielou vrtuľou v logu automobilky sa dočkali nástupcu toľko skloňovanej prvej generácie BMW radu 1. Čo ponúka novinka oproti predchodcovi?
Nová generácia BMW radu 1 je dizajnom nemenej kontroverzná ako predchodca. Profil ostal takmer zachovaný, výrazné zmeny sa však odohrali v prednej a zadnej partii vozidla. Najmenší „bavorák“ dostal zväčšenú mriežku chladiča, nárazník a nové svetlomety zošikmené smerom k maske chladiča. Profil je takmer nedotknutý, charakterizuje ho dlhá predná kapota s výrazne posunutou kabínou smerom dozadu. Koncové partie nového BMW sa nezmenili až takým spôsobom ako predná časť, základné linky ostali takmer totožné. Konštruktéri však vymenili nárazník, ktorý je teraz menej nápaditý a inštalovali koncové svetlomety, ktoré sa vďaka svojim tvarom a grafike iste stanú predmetom mnohých diskusií.
Automobilka pripravila dvojicu dizajnových prevedení modelu, k dispozícii bude verzia Urban a Sport, líšiť sa budú rôznym prevedením masky (viac chrómu) a spodnou časťou nárazníka.
To, ako príjmu fanúšikovia tvary prednej, ale aj zadnej časti charakterizovanej zvláštne tvarovanými svetlometmi si nedokážeme odhadnúť, pretože v nás vzbudzujú rozporuplné dojmy. Podobné reakcie na dizajn však boli prítomné aj pri prezentácii prvej generácie modelu. Novinka má však približne sedem rokov na to, aby sa stihla verejnosti zapáčiť.
Interiér novinky plne korešponduje s aktuálnym smerom BMW, nachádzame v ňom klasické tvary, ktoré rozvíjajú štýl zavedený modelom X1 alebo X3. Cestujúci budú mať viac priestoru ako u predchodcu, ťažiť budú z nárastu rázvoru náprav o 30 mm na konečných 2690 mm a nárastu dĺžky vozidla o 85 mm na celkových 4324 mm. Novinkou v interiéri je systém ovládania iDrive, ktorý v najmenšom modeli zaznamenáva svoju premiéru.
Podvozok najmenšieho BMW je modifikovaný, najväčšou zmenou je nárast rozchodu kolies o 51 mm vpredu a 72 mm vzadu, čo určite prinesie priaznivejšie jazdné vlastnosti. Klasická koncepcia, teda pohon zadnej nápravy a motor uložený v prednej časti naďalej ostávajú charakteristickou vlastnosťou modelu. Novinkou je aj viacero jazdných režimov podvozka (Confort, Sport, Eco Pro a Sport +), ktoré menia charakteristiku riadenia, reakcie plynového pedálu a vlastností tlmičov a podvozka.
Pod kapotou už nenájdete žiaden atmosférický motor, o pohon vozidla sa odteraz budú starať výhradne preplňované motory, ktoré pokrývajú u benzínových motorov výkonové spektrum od 100 kW (136 k) do 125 kW (170 k), u vznetových od 85 kW (116 k) do 135 kW (184 k). Všetký agregáty spolupracujú so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, po prvý krát v tejto triede vozidiel bude k dispozícii aj nová 8-stupňová automatická prevodovka.
Ako sa vám páčia tvary nového BMW? Bol podľa vás predchodca v tomto smere lepší? Čakáme vaše názory v diskusii :-)
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.