Životní dráha současného modelu 3 se chýlí ke konci. Pomalu ale jistě se ho chystá nahradit generace nová.
Současná generace BMW 3 se vyrábí od roku 2005. I ona přišla ve své době s poměrně kontroverzním pojetím Chrise Bangla, byť oproti modelu 7 šlo už o mnohem umírněnější dílo.
Modely s označením E90-E94, dle karoserie, budou nahrazeny vozy s interním kódem začínajícím na E30. I u nich bude k dispozici paleta karoserií, podobně jako dosud.
Současná trojka by měla skončit v říjnu, o dva měsíce dříve skončí vybrané motorové varianty. Nová trojka, která by měla být oproti té současné především úspornější, se ukáže na výrobních linkách až na jaře roku 2012.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.