Audi A1 Clubsport Quattro - malej, ale šikovnej

A1 Clubsport Quattro
A1 Clubsport Quattro, foto: Audi
Marek Litzman 1. června 2011 08:50
Sdílej:

Audi přivezlo na tuningový sraz u jezera Wörthersee řádně upravenou svoji nejmenší třídu A1. Nabídne 500 koní z pětiválce.

Audi A1 je sice jen městská kabelka, to ale neznamená, že se mu pod kapotu nevejde pětiválec Audi o objemu 2,5 litru a ještě řádně poškádlený turbem.

Díky značným úpravám je motor schopen podat výkon rovných 500 koňských sil, které dokáží vyslat malého tuningového dravce z klidu na stovku za 3,7 sekundy. Podíl na tom má přirozeně také dobrá trakce zajištěná pohonem všech čtyř kol, který Audi tradičně označuje jako Quattro. Maximální rychlost neznáme, ta elektronicky omezená je však stanovena na 250 km/h.

Je jasné, že takový vůz nikdy neuvidíme v sériové výrobě. Nicméně zdá se, že u Audi se něco děje. A1 bude sice vybavena pohonem všech kol, ale zatím se neukázala ostrá verze S1 či snad RS1. Časem by však některá z těchto variant objevit mohla, nakonec, spekuluje se o tom už delší dobu a Audi by jistě ráda ukázalo ostrému Mini od BMW, zač jsou toho čtyři kruhy...

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.