Audi přivezlo na tuningový sraz u jezera Wörthersee řádně upravenou svoji nejmenší třídu A1. Nabídne 500 koní z pětiválce.
Audi A1 je sice jen městská kabelka, to ale neznamená, že se mu pod kapotu nevejde pětiválec Audi o objemu 2,5 litru a ještě řádně poškádlený turbem.
Díky značným úpravám je motor schopen podat výkon rovných 500 koňských sil, které dokáží vyslat malého tuningového dravce z klidu na stovku za 3,7 sekundy. Podíl na tom má přirozeně také dobrá trakce zajištěná pohonem všech čtyř kol, který Audi tradičně označuje jako Quattro. Maximální rychlost neznáme, ta elektronicky omezená je však stanovena na 250 km/h.
Je jasné, že takový vůz nikdy neuvidíme v sériové výrobě. Nicméně zdá se, že u Audi se něco děje. A1 bude sice vybavena pohonem všech kol, ale zatím se neukázala ostrá verze S1 či snad RS1. Časem by však některá z těchto variant objevit mohla, nakonec, spekuluje se o tom už delší dobu a Audi by jistě ráda ukázalo ostrému Mini od BMW, zač jsou toho čtyři kruhy...
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?