Lada představila svůj nejnovější kousek. Chce s ním smazat z automobilové mapy Dacii Logan, ale možná také nahradit prehistorického Žigulíka.
Výrobní program Lady je poměrně zajímavý. Mimo slavného off-roadu Niva je ve výrobě čtveřice modelů, ke kterým brzy přijde další, pátý. Pozoruhodné na nich je, že jejich velikost je velmi podobná, všechny se pohybují mezi 404 a 435 centimetry.
Lada Granta se velikostí zařadí přesně doprostřed a pravděpodobně i jeden současný model vyřadí. Do důchodu by se měla podívat nesmrtelná Lada 2107, kterou dobře známe ještě z dob totality. Tento vůz je jen modernizovanou verzí modelu 2101, který se ve výrobním programu objevil již v roce 1970. Tehdy šlo o licenční výrobu ještě o čtyři roky staršího Fiatu 124. Zajímavé je, že 2101/2107 již své nástupce mají, rovnou dva, modely Samara a její nástupce Priora, ale z výrobní linky jen tak něco nezmizí, vyrábí se tak všechny tři vozy zároveň.
Aby mohla Granta nahradit nesmrtelnou tetu, musí bojovat především cenou. Ladě se podařilo stáhnout ji na opravdu minimalistických 120 tisíc korun. Zásluhu na tom má především vysoká unifikace s modelem Kalina, shodných by mělo být asi 70 % dílů. Dodávány by měly být i stejné motory od Renaultu, 1,6 o výkonech 80, 90 a 98 koní, dle výbavy.
Ladu Grantu měl představit ruský premiér Vladimir Putin. Tento hrdý vlastenec se ve vozech Lada ukazuje velmi rád, na tuto prezentaci před novináři ale asi nebude mít nejlepší vzpomínky. Žhavou novinku se mocnému vládci podařilo nastartovat až na několikátý pokus. Video z prezentace je přiloženo.
Autosvětem se navíc šíří spekulace, že tuto Ladu bychom mohli vidět i u nás. Nikoliv ovšem tak, jak ji máme na fotkách, ale přepracovanou pod značkou Renault. Ten je totiž částečným vlastníkem společnosti AutoVAZ vyrábějící Ladu. Spekuluje se, že budoucí Dacia Logan bude o chloupek luxusnější a pozici nejlevnějšího možného vozu převezme právě přepracovaná Lada. A měla by být ještě levnější než současný Logan.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.