Lada představila svůj nejnovější kousek. Chce s ním smazat z automobilové mapy Dacii Logan, ale možná také nahradit prehistorického Žigulíka.
Výrobní program Lady je poměrně zajímavý. Mimo slavného off-roadu Niva je ve výrobě čtveřice modelů, ke kterým brzy přijde další, pátý. Pozoruhodné na nich je, že jejich velikost je velmi podobná, všechny se pohybují mezi 404 a 435 centimetry.
Lada Granta se velikostí zařadí přesně doprostřed a pravděpodobně i jeden současný model vyřadí. Do důchodu by se měla podívat nesmrtelná Lada 2107, kterou dobře známe ještě z dob totality. Tento vůz je jen modernizovanou verzí modelu 2101, který se ve výrobním programu objevil již v roce 1970. Tehdy šlo o licenční výrobu ještě o čtyři roky staršího Fiatu 124. Zajímavé je, že 2101/2107 již své nástupce mají, rovnou dva, modely Samara a její nástupce Priora, ale z výrobní linky jen tak něco nezmizí, vyrábí se tak všechny tři vozy zároveň.
Aby mohla Granta nahradit nesmrtelnou tetu, musí bojovat především cenou. Ladě se podařilo stáhnout ji na opravdu minimalistických 120 tisíc korun. Zásluhu na tom má především vysoká unifikace s modelem Kalina, shodných by mělo být asi 70 % dílů. Dodávány by měly být i stejné motory od Renaultu, 1,6 o výkonech 80, 90 a 98 koní, dle výbavy.
Ladu Grantu měl představit ruský premiér Vladimir Putin. Tento hrdý vlastenec se ve vozech Lada ukazuje velmi rád, na tuto prezentaci před novináři ale asi nebude mít nejlepší vzpomínky. Žhavou novinku se mocnému vládci podařilo nastartovat až na několikátý pokus. Video z prezentace je přiloženo.
Autosvětem se navíc šíří spekulace, že tuto Ladu bychom mohli vidět i u nás. Nikoliv ovšem tak, jak ji máme na fotkách, ale přepracovanou pod značkou Renault. Ten je totiž částečným vlastníkem společnosti AutoVAZ vyrábějící Ladu. Spekuluje se, že budoucí Dacia Logan bude o chloupek luxusnější a pozici nejlevnějšího možného vozu převezme právě přepracovaná Lada. A měla by být ještě levnější než současný Logan.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?