Lada představila svůj nejnovější kousek. Chce s ním smazat z automobilové mapy Dacii Logan, ale možná také nahradit prehistorického Žigulíka.
Výrobní program Lady je poměrně zajímavý. Mimo slavného off-roadu Niva je ve výrobě čtveřice modelů, ke kterým brzy přijde další, pátý. Pozoruhodné na nich je, že jejich velikost je velmi podobná, všechny se pohybují mezi 404 a 435 centimetry.
Lada Granta se velikostí zařadí přesně doprostřed a pravděpodobně i jeden současný model vyřadí. Do důchodu by se měla podívat nesmrtelná Lada 2107, kterou dobře známe ještě z dob totality. Tento vůz je jen modernizovanou verzí modelu 2101, který se ve výrobním programu objevil již v roce 1970. Tehdy šlo o licenční výrobu ještě o čtyři roky staršího Fiatu 124. Zajímavé je, že 2101/2107 již své nástupce mají, rovnou dva, modely Samara a její nástupce Priora, ale z výrobní linky jen tak něco nezmizí, vyrábí se tak všechny tři vozy zároveň.
Aby mohla Granta nahradit nesmrtelnou tetu, musí bojovat především cenou. Ladě se podařilo stáhnout ji na opravdu minimalistických 120 tisíc korun. Zásluhu na tom má především vysoká unifikace s modelem Kalina, shodných by mělo být asi 70 % dílů. Dodávány by měly být i stejné motory od Renaultu, 1,6 o výkonech 80, 90 a 98 koní, dle výbavy.
Ladu Grantu měl představit ruský premiér Vladimir Putin. Tento hrdý vlastenec se ve vozech Lada ukazuje velmi rád, na tuto prezentaci před novináři ale asi nebude mít nejlepší vzpomínky. Žhavou novinku se mocnému vládci podařilo nastartovat až na několikátý pokus. Video z prezentace je přiloženo.
Autosvětem se navíc šíří spekulace, že tuto Ladu bychom mohli vidět i u nás. Nikoliv ovšem tak, jak ji máme na fotkách, ale přepracovanou pod značkou Renault. Ten je totiž částečným vlastníkem společnosti AutoVAZ vyrábějící Ladu. Spekuluje se, že budoucí Dacia Logan bude o chloupek luxusnější a pozici nejlevnějšího možného vozu převezme právě přepracovaná Lada. A měla by být ještě levnější než současný Logan.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?