Lada představila svůj nejnovější kousek. Chce s ním smazat z automobilové mapy Dacii Logan, ale možná také nahradit prehistorického Žigulíka.
Výrobní program Lady je poměrně zajímavý. Mimo slavného off-roadu Niva je ve výrobě čtveřice modelů, ke kterým brzy přijde další, pátý. Pozoruhodné na nich je, že jejich velikost je velmi podobná, všechny se pohybují mezi 404 a 435 centimetry.
Lada Granta se velikostí zařadí přesně doprostřed a pravděpodobně i jeden současný model vyřadí. Do důchodu by se měla podívat nesmrtelná Lada 2107, kterou dobře známe ještě z dob totality. Tento vůz je jen modernizovanou verzí modelu 2101, který se ve výrobním programu objevil již v roce 1970. Tehdy šlo o licenční výrobu ještě o čtyři roky staršího Fiatu 124. Zajímavé je, že 2101/2107 již své nástupce mají, rovnou dva, modely Samara a její nástupce Priora, ale z výrobní linky jen tak něco nezmizí, vyrábí se tak všechny tři vozy zároveň.
Aby mohla Granta nahradit nesmrtelnou tetu, musí bojovat především cenou. Ladě se podařilo stáhnout ji na opravdu minimalistických 120 tisíc korun. Zásluhu na tom má především vysoká unifikace s modelem Kalina, shodných by mělo být asi 70 % dílů. Dodávány by měly být i stejné motory od Renaultu, 1,6 o výkonech 80, 90 a 98 koní, dle výbavy.
Ladu Grantu měl představit ruský premiér Vladimir Putin. Tento hrdý vlastenec se ve vozech Lada ukazuje velmi rád, na tuto prezentaci před novináři ale asi nebude mít nejlepší vzpomínky. Žhavou novinku se mocnému vládci podařilo nastartovat až na několikátý pokus. Video z prezentace je přiloženo.
Autosvětem se navíc šíří spekulace, že tuto Ladu bychom mohli vidět i u nás. Nikoliv ovšem tak, jak ji máme na fotkách, ale přepracovanou pod značkou Renault. Ten je totiž částečným vlastníkem společnosti AutoVAZ vyrábějící Ladu. Spekuluje se, že budoucí Dacia Logan bude o chloupek luxusnější a pozici nejlevnějšího možného vozu převezme právě přepracovaná Lada. A měla by být ještě levnější než současný Logan.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.