Model zasazený mezi řady 3 a 5 bude cílit na větší jízdní pohodlí.
Nedávné uvedení modelu 5 GT na trh podnítilo spekulace o tom, že něco podobného BMW vyvede i s menším modelem řady 3. Místo 3 GT se ale možná nakonec dočkáme úplně nové řady 4.
Rozdíly budou podobné jako mezi řadou 5 a 5 GT. Půjde tedy o pohodlnější variantu určenou spíše pro čtyři cestující na delší trasy. Hlavním konkurentem má být model A5 od Audi.
Nová řada 4 má být podle informací na trh uvedena až po premiéře nové třetí řady, dočkat by jsme se mohli tedy někdy v letech 2013-2014.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.