Mercedes G je nezničitelný, vyrábí se již 30 let a nějakou dobu ještě asi bude. Ovšem již bez krátké varianty.
Vůz mnoha tváří, to je legendární Géčko. Stvořen byl v 70. letech pro armádu, velmi brzy se dostal i do civilního sektoru, kde sloužil jako tvrdý pracant v lesích a na farmách.
Moderní doba si ale žádala tvrdý off-road s jemným luxusem uvnitř, z původního Geländewagenu se tak stal Mercedes G. Dostal luxusní materiály dovnitř, tvář se zjemnila, ale podvozek zůstal.
Mercedes G se vyráběl ve třech karoseriích, dlouhé, pětidveřové a dvou krátkých, otevřené a uzavřené. Právě uzavřený krátký model se vytratí z nabídky. BA3 Final Edition, jak se rozlučkový model nazývá, má vnější design odvozený od modelu AMG, pod kapotou se budou nacházet dva motory, turbodiesel G350 má výkon 210 koní, benzínový G500 dává 360 koní.
Ve výbavě najdeme například parkovací asistent, ventilované přední sedačky, telefonní systém nebo kontrolu tlaku v pneumatikách. Cena za tuto rozlučkovou edici převýší dva miliony.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.