Porsche ukázalo další velmi ostrou verzi svého Porsche 911. Model GT3 RS má pod kapotou pěkně silný čtyřlitr o výkonu 500 koní.
Porsche vyrábí mnoho speciálních variant svého modelu 911. Další z nich je posílená verze přibroušeného modelu GT3 RS.
Pod kapotu se tentokrát dostal motor o objemu 4 litry, čímž jeho výkon stoupl na rovných a kulatých 500 koní a to až při 8 250 otáčkách. Motor byl vyladěn s použitím mnoha titanových částí.
Zrychlení z klidu na stovku proběhne za pouhé 3,9 sekundy a dvě stě se na tachometru objeví za 12 sekund. Maximální rychlost je 310 km/h.
Vůz je jak úpravami na podvozku a různými aerodynamickými změnami na karosérii, předurčený k dovádění na závodním okruhu. Tomu také odpovídá spartánské vybavení interiéru, ve kterém nalezneme poloviční bezpečnostní klec, závodní bezpečnostní pásy, hasicí přístroj a různe prvky z karbonového vlákna.
Porsche říká, že tento vůz je schopen zajet Severní smyčku za 7 minut a 27 sekund. Velmi slušný čas. Vyrobeno bude pouhých 600 kousků tohoto zajímavého vozu, všechny přitom budou lakovány jedině v "Carrara bílé". A toto není překlep a nemá to nic do činění s legendární Carrerou. Carrara je druh mramoru pocházejícího z Itálie.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.