Americká značka Buick se v Šanghaji rozhodla prezentovat konceptem sportovního SUV Envision. Agresivní pojetí a jen dvoje dveře dělají z tohoto konceptu poměrně zajímavý vůz.
Zajímavé nůžkové dveře známe spíše ze supersportů jako Lamborghini. Buick se ale rozhodl použít je ve voze se dvěma řadami sedadel, takže vzniká zajímavé boční prosklení nepřerušené B-sloupkem a tím pádem i velmi vzdušný prostor.
Dnešní nutností konceptu je důraz na ekologii. Proto je karoserie vozu vyrobena z nejlehčích používaných materiálů, hliníku a karbonových vláken. O pohon se zase stará dvojice elektromotorů a jeden benzínových dvoulitr. Baterie je možné nabíjet ze zásuvky, jde tedy o plug-in hybrid.
Za pozornost stojí například sledování okolo vozu pomocí kamer. To by mělo eliminovat nepříjemné slepé úhly. Vůz je napěchován i další elektronikou, například připojením k internetu a moderní zobrazovací technologií OLED.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?