Americká značka Buick se v Šanghaji rozhodla prezentovat konceptem sportovního SUV Envision. Agresivní pojetí a jen dvoje dveře dělají z tohoto konceptu poměrně zajímavý vůz.
Zajímavé nůžkové dveře známe spíše ze supersportů jako Lamborghini. Buick se ale rozhodl použít je ve voze se dvěma řadami sedadel, takže vzniká zajímavé boční prosklení nepřerušené B-sloupkem a tím pádem i velmi vzdušný prostor.
Dnešní nutností konceptu je důraz na ekologii. Proto je karoserie vozu vyrobena z nejlehčích používaných materiálů, hliníku a karbonových vláken. O pohon se zase stará dvojice elektromotorů a jeden benzínových dvoulitr. Baterie je možné nabíjet ze zásuvky, jde tedy o plug-in hybrid.
Za pozornost stojí například sledování okolo vozu pomocí kamer. To by mělo eliminovat nepříjemné slepé úhly. Vůz je napěchován i další elektronikou, například připojením k internetu a moderní zobrazovací technologií OLED.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?