Nový Ford Focus by měl být opravdu mimořádně úsporným vozem. Má se objevit i varianta se spotřebou 3,5 l/100 km.
Superúsporný Focus ECOnetic by měl být vybaven dieselový motorem o objemu 1,6 litru. Tento úsporný motor by měl Focus pasovat na místo nejúspornějšího vozu v celé své třídě.
Motor o výkonu 105 koní má upraveny vnitřní součásti pro minimalizaci ztrát. Změnilo se tak například chlazení.
Pro model ECOnetic bude speciální aerodynamický kit, který bude snižovat spotřebu zejména ve vyšších rychlostech, přispějí i pneumatiky minimalizující odpor. Připraveny jsou i systémy stop-start a inteligentní řízení energií.
Na trhu by se měl objevit asi za rok, vzhledem k minimálním emisím oxidu uhličitého by měl bodovat především ve státech, které zavedly podporu nízkoemisním vozidlům, popřípadě kde je zpoplatněn vjezd do měst dle emisí.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?