Nový Ford Focus by měl být opravdu mimořádně úsporným vozem. Má se objevit i varianta se spotřebou 3,5 l/100 km.
Superúsporný Focus ECOnetic by měl být vybaven dieselový motorem o objemu 1,6 litru. Tento úsporný motor by měl Focus pasovat na místo nejúspornějšího vozu v celé své třídě.
Motor o výkonu 105 koní má upraveny vnitřní součásti pro minimalizaci ztrát. Změnilo se tak například chlazení.
Pro model ECOnetic bude speciální aerodynamický kit, který bude snižovat spotřebu zejména ve vyšších rychlostech, přispějí i pneumatiky minimalizující odpor. Připraveny jsou i systémy stop-start a inteligentní řízení energií.
Na trhu by se měl objevit asi za rok, vzhledem k minimálním emisím oxidu uhličitého by měl bodovat především ve státech, které zavedly podporu nízkoemisním vozidlům, popřípadě kde je zpoplatněn vjezd do měst dle emisí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.