Nový Ford Focus by měl být opravdu mimořádně úsporným vozem. Má se objevit i varianta se spotřebou 3,5 l/100 km.
Superúsporný Focus ECOnetic by měl být vybaven dieselový motorem o objemu 1,6 litru. Tento úsporný motor by měl Focus pasovat na místo nejúspornějšího vozu v celé své třídě.
Motor o výkonu 105 koní má upraveny vnitřní součásti pro minimalizaci ztrát. Změnilo se tak například chlazení.
Pro model ECOnetic bude speciální aerodynamický kit, který bude snižovat spotřebu zejména ve vyšších rychlostech, přispějí i pneumatiky minimalizující odpor. Připraveny jsou i systémy stop-start a inteligentní řízení energií.
Na trhu by se měl objevit asi za rok, vzhledem k minimálním emisím oxidu uhličitého by měl bodovat především ve státech, které zavedly podporu nízkoemisním vozidlům, popřípadě kde je zpoplatněn vjezd do měst dle emisí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.