Teprve před pár dny jsme psali o tom, že se připravuje nová rychlá Panamera Turbo S. Nyní ji tu máme v plné parádě.
Porsche Panamera Turbo S bude ve své kategorii opravdu nekompromisním strojem. Limuzína s pohodlím pro čtyři se zrychlením na stovku za 3,8 sekundy. Dámy a pánové, nechci se vás dotknout, ale kdo z vás to má?
Nové Turbo S dokáže se svého osmiválce s dvojitým přeplňováním dostat až 550 koní, což je o 50 koní více než u standardního Turba. Točivý moment vrcholí na 750 Nm, overboost jej ale umí dostat do dalších 50 Nm dále, ovšem jen na krátkou chvíli.
Jak jsem již nakousl, zrychlení z klidu na stovku trvá jen 3,8 sekundy, maximální rychlost se zastaví na 306 km/h. Jde o 0,2 sekundy lepší zrychlení a 6 km/h vyšší maximální rychlost oproti standardnímu modelu Turbo. O skvělé zrychlení se samozřejmě stará také výborná trakce díky pohonu 4x4.
Dvoutunový drobeček s obřím motorem nebude žádná láce. Jeho cena by měla startovat na čtyřech milionech korun.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?