Teprve před pár dny jsme psali o tom, že se připravuje nová rychlá Panamera Turbo S. Nyní ji tu máme v plné parádě.
Porsche Panamera Turbo S bude ve své kategorii opravdu nekompromisním strojem. Limuzína s pohodlím pro čtyři se zrychlením na stovku za 3,8 sekundy. Dámy a pánové, nechci se vás dotknout, ale kdo z vás to má?
Nové Turbo S dokáže se svého osmiválce s dvojitým přeplňováním dostat až 550 koní, což je o 50 koní více než u standardního Turba. Točivý moment vrcholí na 750 Nm, overboost jej ale umí dostat do dalších 50 Nm dále, ovšem jen na krátkou chvíli.
Jak jsem již nakousl, zrychlení z klidu na stovku trvá jen 3,8 sekundy, maximální rychlost se zastaví na 306 km/h. Jde o 0,2 sekundy lepší zrychlení a 6 km/h vyšší maximální rychlost oproti standardnímu modelu Turbo. O skvělé zrychlení se samozřejmě stará také výborná trakce díky pohonu 4x4.
Dvoutunový drobeček s obřím motorem nebude žádná láce. Jeho cena by měla startovat na čtyřech milionech korun.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?