Teprve před pár dny jsme psali o tom, že se připravuje nová rychlá Panamera Turbo S. Nyní ji tu máme v plné parádě.
Porsche Panamera Turbo S bude ve své kategorii opravdu nekompromisním strojem. Limuzína s pohodlím pro čtyři se zrychlením na stovku za 3,8 sekundy. Dámy a pánové, nechci se vás dotknout, ale kdo z vás to má?
Nové Turbo S dokáže se svého osmiválce s dvojitým přeplňováním dostat až 550 koní, což je o 50 koní více než u standardního Turba. Točivý moment vrcholí na 750 Nm, overboost jej ale umí dostat do dalších 50 Nm dále, ovšem jen na krátkou chvíli.
Jak jsem již nakousl, zrychlení z klidu na stovku trvá jen 3,8 sekundy, maximální rychlost se zastaví na 306 km/h. Jde o 0,2 sekundy lepší zrychlení a 6 km/h vyšší maximální rychlost oproti standardnímu modelu Turbo. O skvělé zrychlení se samozřejmě stará také výborná trakce díky pohonu 4x4.
Dvoutunový drobeček s obřím motorem nebude žádná láce. Jeho cena by měla startovat na čtyřech milionech korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.