Teprve před pár dny jsme psali o tom, že se připravuje nová rychlá Panamera Turbo S. Nyní ji tu máme v plné parádě.
Porsche Panamera Turbo S bude ve své kategorii opravdu nekompromisním strojem. Limuzína s pohodlím pro čtyři se zrychlením na stovku za 3,8 sekundy. Dámy a pánové, nechci se vás dotknout, ale kdo z vás to má?
Nové Turbo S dokáže se svého osmiválce s dvojitým přeplňováním dostat až 550 koní, což je o 50 koní více než u standardního Turba. Točivý moment vrcholí na 750 Nm, overboost jej ale umí dostat do dalších 50 Nm dále, ovšem jen na krátkou chvíli.
Jak jsem již nakousl, zrychlení z klidu na stovku trvá jen 3,8 sekundy, maximální rychlost se zastaví na 306 km/h. Jde o 0,2 sekundy lepší zrychlení a 6 km/h vyšší maximální rychlost oproti standardnímu modelu Turbo. O skvělé zrychlení se samozřejmě stará také výborná trakce díky pohonu 4x4.
Dvoutunový drobeček s obřím motorem nebude žádná láce. Jeho cena by měla startovat na čtyřech milionech korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.