Dnešek je pro Porsche přelomovým dnem, začalo přijímat objednávky na svůj historicky první sportovní hybridní model.
U Porsche si ode dneška můžete objednat model 918 Spyder. Pokud ale máte zájem, tak si pospěšte, vyrobeno bude pouze 918 kusů. Očekává se, že vyprodáno bude během několika dní, a to i přes astronomickou cenovku 845 000 $ (asi 14 800 000 Kč).
Půjde sice o hybrid, spalovací motor ale rozhodně nebude žádné šidítko. Má osm válců do V, objem čtyři litry a výkon 500 koní. Dva elektromotory, každý na jedné nápravě, dávají dohromady dalších 218 koní, celkový výkon tak může činit až 718 koní. Poháněna budou všechny kola přes sedmistupňovou dvojspojkovou automatickou převodovku PDK. Baterie hybridního systému jsou chlazeny kapalinou, dobíjet je půjde ze standartní domovní zásuvky.
Zrychlení z nuly na 100 km/h potrvá pouze 3,1 vteřiny a maximální rychlost leží asi na 320 km/h. Zajímavostí je možnost ujet čistě na elektřinu kolem 25 kilometrů a dosáhnout jízdou na baterie maximální rychlosti 150 km/h.
Výroba bude oficiálně zahájena 13. září 2013, případní zájemci si tak poměrně dlouho počkají, to je ale u limitovaných sérií takto drahých aut celkem obvyklé. První vyrobené kusy se k zákazníkům dostanou ještě koncem téhož roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.