Dnešek je pro Porsche přelomovým dnem, začalo přijímat objednávky na svůj historicky první sportovní hybridní model.
U Porsche si ode dneška můžete objednat model 918 Spyder. Pokud ale máte zájem, tak si pospěšte, vyrobeno bude pouze 918 kusů. Očekává se, že vyprodáno bude během několika dní, a to i přes astronomickou cenovku 845 000 $ (asi 14 800 000 Kč).
Půjde sice o hybrid, spalovací motor ale rozhodně nebude žádné šidítko. Má osm válců do V, objem čtyři litry a výkon 500 koní. Dva elektromotory, každý na jedné nápravě, dávají dohromady dalších 218 koní, celkový výkon tak může činit až 718 koní. Poháněna budou všechny kola přes sedmistupňovou dvojspojkovou automatickou převodovku PDK. Baterie hybridního systému jsou chlazeny kapalinou, dobíjet je půjde ze standartní domovní zásuvky.
Zrychlení z nuly na 100 km/h potrvá pouze 3,1 vteřiny a maximální rychlost leží asi na 320 km/h. Zajímavostí je možnost ujet čistě na elektřinu kolem 25 kilometrů a dosáhnout jízdou na baterie maximální rychlosti 150 km/h.
Výroba bude oficiálně zahájena 13. září 2013, případní zájemci si tak poměrně dlouho počkají, to je ale u limitovaných sérií takto drahých aut celkem obvyklé. První vyrobené kusy se k zákazníkům dostanou ještě koncem téhož roku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.