Poslanecká sněmovna schválila zákon, který umožňuje městům zřídit takzvanou nízkoemisní zónu. Díky ní bude možné zamezit vjezdu do města některým řidičům.
Nové emisní zóny navrhla trojice poslanců zvolených za Moravskosleszký kraj, kde je tradičně kvalita ovzduší tristní. Nový zákon zavede možnost umístit na vjezdu do postiženého místa značku zakazující vjezd vozidlům, které nejsou vybaveny potvrzením ministerstva dopravy o emisním limitu svého vozidla. Plaketku potvrzenou ministerstvem si bude muset každý řidič umístit za čelní sklo a jedině s ní bude možné vjet do jinak uzavřené oblasti. Zákon však ukládá, že místo bude muset být možné objet po silnici minimálně stejné třídy.
Zóny bude možné zavést jedině na místech, kde došlo k porušení imisních limitů, popřípadě v lázeňských městech a v chráněných oblastech.
Omezení má však jisté výjimky. Nebude se vztahovat na vozidla záchranářů, historická vozidla a také vozidla hromadné dopravy. O výjimku budou moci požádat také postižení a nemohoucí lidé, a také osoby, kterým by zákaz znemožnil podnikání.
Například Praha se na zavedení emisních zón připravuje již delší dobu (přestože od té doby se změnilo osazenstvo magistrátu) a dá se očekávat, že příležitosti ce chytí i Ostrava. Naopak Brno je návrhu spíše skeptické.
Otázkou zůstává, co takováto norma vyřeší. Výjimku pro vjezd do města dostanou autobusy a pravděpodobně i značná část starších nákladních vozů, které budou mít ve znečišťování ovzduší pravděpodobně prim. Na druhou stranu, jejich obnovu by musel někdo zaplatit a není to nikdo jiný než zákazníci těchto obchodů a cestující hromadnou dopravou. Nebylo by tedy lepší začít s těmi emisemi někde trochu jinde? Například budováním tras, na kterých nebudou permanentní zácpy, a také zkvalitňováním a zejména zrychlováním hromadné dopravy, aby dokázala autům lépe konkurovat...
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?